11 marek, 14 mln hektolitrów piwa i tylko 3 rodzaje opakowań

Gospodarka opakowaniami  w Kompanii Piwowarskiej

OPAKOWANIE I OZNAKOWANIE TOWARU

W dużych firmach produkcyjnych błędy w zakresie produkcji, transportu i recyklingu opakowań to strzał w ich własne
kolano. Wie o tym Kompania Piwowarska, która rocznie sprzedaje ponad 14 mln hektolitrów piwa i wykorzystuje
tysiące opakowań w zaledwie trzech rodzajach: kegach, puszkach aluminiowych i szklanych butelkach. Przy takiej
skali działalności brak dobrej strategii opakowaniowej może kosztować firmę miliony złotych.

 

Nie od dziś wiadomo, że realia rynkowe wpływają na zmianę podejścia firm produkcyjnych do kwestii produkcji opakowań i recyklingu. Rosnące koszty surowców na światowych rynkach, w dużej mierze wynikające z nadal niepewnej sytuacji gospodarczej, zmuszają przedsiębiorstwa do elastycznego reagowania i dokonywania zmiany formy, w jakiej transportuje się i pakuje konkretne produkty. Pole manewru ograniczane jest jednak coraz to bardziej restrykcyjnymi przepisami ochrony środowiska. Niektóre opakowania muszą być utylizowane, co podnosi koszty ich zastosowania na masową skalę w produkcji i wymaga ustalenia szczegółowej analizy logistycznej i dokonania bilansu korzyści oraz strat zastosowania danej technologii. Prawdziwym wyzwaniem logistycznym dla firmy produkcyjnej jest więc takie zaprojektowanie opakowania, aby było ono j...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy