Fulfilment z wykorzystaniem sieci sklepów stacjonarnych

STRATEGIE MAGAZYNOWE

Okres pandemii COVID-19 spowodował, że dla wielu przedsiębiorstw nastawionych głównie na sprzedaż cash&carry kanał online stał się ważnym źródłem generowania przychodów. Konieczność szybkiej adaptacji i znalezienie sposobu na efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów (produktów, ludzi, powierzchni) spowodowały, że wiele firm zaczęło wykorzystywać sklepy stacjonarne jako element większej siatki logistycznej – do realizacji zamówień internetowych.
 


Rok 2020 zostanie zapamiętany jako okres, w którym wzrosty sprzedaży internetowej, dla wielu branż, osiągnęły rekordowe wartości. Nikogo już nie dziwiły zmiany aktywności po kilkanaście/kilkadziesiąt procent. Pewnym standardem w dobie niepewności, zamykania poszczególnych gałęzi gospodarek stały się zmiany aktywności sięgające kilkuset procent. 
Aby sprostać takiemu wyzwaniu, część podmiotów szukała rozwiązań podnoszących możliwości produkcyjne w magazynach centralnych, inni zaś, optymalizując koszty, zaczęli wykorzystywać zamknięte dla klientów sklepy, aby realizować zamówienia internetowe, a tym samym odciążyć magazyny centralne i utrzymać dobrą ofertę dla klienta (czas dostawy, jakość). Wydaje się, że to drugie rozwiązanie będzie coraz bardziej widoczne na rynku i na stałe wpisze się w obraz logistyki e-commerce. 
Jak widać na rynku, część z podmiotów na stałe postanowiła wykorzystać sklepy stacjonarne jako uzupełnienie siatki logistycznej i uwzględnia te aktywa w planach średnio- i długo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy