Dostawcy baterii litowo-jonowych zapewniają, że ich zastosowanie pozwala realnie, bo nawet o 50% zmniejszyć koszty operacyjne, jak i uniknąć problemów związanych z przygotowaniem stanowisk ładowania baterii czy budowaniem akumulatorowni. Przy pełnym ładowaniu baterii w ciągu kilkudziesięciu minut możliwości doładowań bez wpływu na żywotność, stosowaniu jednej zamiast dwóch baterii, a także wyższej o jedną trzecią sprawności energetycznej bateria litowo-jonowa ma w przyszłości zdominować środki transportowe służące do intensywnej pracy w magazynie. Producenci samych baterii, a także dostawcy wózków od lat upowszechniają tę technologię. Daniel Lasoń, menedżer działu produktu Jungheinrich Polska, przypomina, że efektem tych działań było wprowadzenie do sprzedaży w 2011 r wózka EJE 112i z technologią litowo-jonową. – Był to pierwszy wózek widłowy z wykorzystaniem akumulatorów litowo-jonowych, który produkowano na skalę masową. Obecnie technologia ta rewolucjonizuje rynek wózków widłowych, a Jungheinrich wyposaża w nią prawie całą swoją flotę – podkreśla.
Dość entuzjastycznie brzmią też opinie przedstawicieli marki Linde. Stefan Prokosch, dyrektor działu Product Management Counterbalance Trucks Linde Niemcy, zapewnia, że mnogość zalet technologii litowo-jonowej przełoży się na wyniki sprzedaży. – Stale docierają do...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!