Zmiany zachodzące na rynku i zmiany zachowań konsumentów skłaniają firmy do rozszerzenia swoich usług i wejście w kanał sprzedaży internetowej. Tego typu wymagania jako pierwsze dostrzegają najczęściej działy sprzedaży i marketingu i to one są inicjatorem wprowadzania zmian w pozostałych działach firmy. Na zmiany te nie wszyscy uczestnicy procesu są równie gotowi, co w dużej mierze zależy od kroków, jakie należy poczynić, aby się do tego modelu biznesu zbliżyć. Wszędzie tam, gdzie konieczne są inwestycje, podjęcie decyzji przedłuża się o czas potrzebny na przygotowanie takiej inwestycji i jej udaną realizację. W logistyce takie projekty mogą trwać nawet dwa lata i dłużej, uwzględniając czas potrzebny do osiągnięcia pełnej wydajności.
Firmy handlowe, które już w swojej przeszłości posługiwały się drukowanymi katalogami (czy ktoś jeszcze pamięta, że tak sprzedawano np. odzież i sprzęt AGD już w latach 50. poprzedniego wieku?), „uprawiały” sprzedaż wysyłkową i ich działy logistyki były tworzone dla tej specyficznej grupy klientów i odbiorców zamawiających w określonych sezonach lub przed świętami. Już wówczas operowano pojęciami, które dzisiaj wywołują u logistyków napięcia, jak: „zwroty od klientów” czy „wysyłka z odbiorem osobistym”.
W dobie i...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!