Ostrożnie, ale z podniesionym czołem

Raport

Jakie nastroje panują wśród przedstawicieli branży logistycznej w Polsce? Słowo „kryzys”, które jeszcze w ubiegłym roku – przy okazji podobnego zestawienia – było na ustach wszystkich naszych rozmówców, dzisiaj pojawia się już dużo rzadziej. Nadal jest ostrożnie, z gotowością do stawiania czoła wyzwaniom, ale też z pewną otwartością na potencjał, który tkwi w nowych segmentach rynku. O to, czego branża spodziewa się po roku 2013, zapytaliśmy m.in. przedstawiciela operatora logistycznego, dewelopera powierzchni magazynowych, producenta automatyki magazynowej i szefa logistyki. Co odpowiedzieli?

Łukasz Chmaj, szef logistyki INTERSPORT

Ze względu na niepewną sytuację społeczno-ekonomiczną rok 2013 będzie trudny dla sektora handlu detalicznego, który jest w dużej mierze uzależniony od nastrojów konsumenckich. Klienci w czasach kryzysowych bardziej racjonalnie podchodzą do zaspokajania swoich potrzeb. Kupują świadomie, analizując całą ofertę produktową na rynku. Jest to wyzwanie, któremu musimy sprostać. Naszym celem jest utrzymanie wysokiej jakości oferowanych produktów przy zachowaniu maksymalnie korzystniej ceny dla klienta. Mamy pod tym względem dużą przewagę nad konkurencją. Sieć INTERSPORT Polska należy do największej na świecie grupy zakupowej, która ma dostęp do ofert specjalnych głównych producentów sprzętu sportowego. Wybrane modele będą więc dostępne wyłącznie w naszych salonach. Oczywiście zawsze istnieje ryzyko, że nowa oferta nie przypadnie klientom do gustu, ale jesteśmy przekonani, że tak nie będzie.
Strategia na rok 2013 zakłada przede wszystkim optymalizację powierzchni sprzedaży, czyli otwieranie nowych sklepów INTERSPORT w lokali...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy