Pakowanie w łańcuchu procesów e-commerce

Wyzwania magazynowe e-commerce

TEMAT NUMERU

Koniec lat 70. XX w., Wielka Brytania – po raz pierwszy zastosowano elektroniczną wymianę danych jako formę wspomagania transakcji handlowych między przedsiębiorstwami. Tak rodzi się handel elektroniczny Business-to-Business (B2B). Początek lat 90. XX w., Stany Zjednoczone – powstaje Book Stacks Unlimited, księgarnia online bazująca na technologii Dial-up Bulletin Board System. W 1994 r. księgarnia przenosi się do internetu jako Books.com, odnotowując pół miliona odwiedzin na miesiąc, a Jeff Bezos zakłada Amazon.com. Tak rodzi się handel elektroniczny Business-to-Consumer (B2C). Drugie dziesięciolecie XXI w., Polska, Europa, świat – e-commerce jest obecny w praktycznie wszystkich gałęziach handlu detalicznego, odnotowując dwucyfrowe wzrosty obrotów z roku na rok. W ten oto sposób handel stopniowo opuszcza murowane budynki, przenosząc się w świat wirtualny. Skoro serce handlu coraz mocniej bije już w nowym miejscu, przeobrażeniom ulega również jego krwiobieg, czyli łańcuch dostaw.
 

W miejsce dużych porcji towaru, uzupełniających sklepowe zapasy, z których częstują się klienci, pojawiają się małe porcyjki wysyłane klientom pod drzwi. Centrum dystrybucyjne przeobraża się z magazynu wysyłającego palety ztowarem w fabrykę paczek. Jakie są tego konsekwencje? 

Co lubią logistycy?

Logistycy są odpowiedzialni za dostawę towaru do miejsca jego przeznaczenia. Logistykę często postrzega się jako środek do celu, jakim jest sprzedaż, oraz jako źródło kosztów zmniejszających marżę. Skoro logistycy rozliczani są z szybkości, terminowości i dokładności dostaw i jednocześnie są zobligowani do trzymana w ryzach kosztów, sprzyjają im regularny popyt, stabilny strumień materiałów i duże wolumeny zamówień. Pozwala to na dokładne planowanie zasobów i efektywną organizację procesów magazynowych oraz transportu. E-commerce ma do zaoferowania wszystko to, co sprawia kłopoty i spędza sen z oczu logistykom:

  • nieprzew...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy