PR, HR i kierownik magazynu

Od ogłoszenia w gazecie po film na YouTube – sposoby na rekrutację pracowników magazynowych

TEMAT NUMERU

Pracownicy są wizytówką firmy zarówno w kontaktach z klientami, jak i w życiu pozafirmowym, w którym też mogą przysłużyć się przedsiębiorstwu, kreując jego wizerunek. Dlatego związek pomiędzy działem HR a działem Public Relations powinien być oczywisty. Podobnie jak współpraca kierownika magazynu z obydwoma działami.

 

Zadaniem PR jest kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez relacje z jej otoczeniem, natomiast działu HR – zajmowanie się polityką personalną w firmie lub instytucji, czyli zdobywanie nowych, wykwalifikowanych pracowników, nadzorowanie ich i motywowanie. Pracownicy zatrudnieni i przeszkoleni przez dział HR automatycznie stają się elementem PR firmy, o czym żaden kierownik magazynu nie może zapominać, bo właśnie dlatego powinien on dobrze współpracować zarówno z HR, jak i PR. To opłaca się i jemu, i pozostałym działom; dobry pracownik to budowanie marki pracodawcy, employer branding firmy. A to może oznaczać kolejnych dobrych pracowników, usatysfakcjonowanych obecną pracą. 
Zadowolony z pracy personel to taki, który czuje się dobrze poinformowany, włączony w firmowy krwioobieg, rozumiejący funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Tacy pracownicy chętniej wiążą swoją przyszłość i karierę zawodową z firmą, więc nie mają zamiaru z niej odchodzić. To z kolei przekłada się na satysfakcję klienta, którego obsługują, i zysk firmy, jeśli przypomnieć sobie potwierdzone badaniami wnioski, że prawie połowa wiedzy o przedsiębiorstwach znajduje się w umysłach jej pracowników. 
Zadowolony pracownik buduje także pozytywny obraz pracodawcy u potencjalnych przyszłych pracowników, sprawiając, że jest on postrzegany jest jako prestiżowy i wart starań. Dzięki temu poziom kompetencji nowo zatrudnianych pracowników wzrasta. To bardzo skrótowe streszczenie koncepcji employer brandingu staje się dziś niezbędne każdemu kierownikowi magazynu. 
Mimo że nadal 80% pracowników magazynów jest pracownikami tymczasowymi, nie oznacza to, że można ich łatwo pozyskać, ale że łatwo ich można stracić. A to wymierna strata finansowa dla firmy zmuszonej do kolejnej akcji rekrutacyjnej. Jak wskazuje raport ekspertów firmy Hays Poland „Trendy na rynku pracy”, w działach HR pojawia się coraz więcej stanowisk związanych z employer brandingiem. Wynika to z faktu, że mamy i będziemy mieli do czynienia w najbliższym czasie z rynkiem pracownika, którego trzeba będzie pozyskać dla firmy i magazynu. 


Zdobyć serce pracownika 

Żeby go pozyskać, nie wystarczy tylko zamieszczenie ogłoszenia na portalu rekrutacyjnym. Od pracodawcy zaczyna wymagać się tyle samo co od przyszłego pracownika. Co to oznacza w praktyce?
Według badań Mystery Applicant prawie 52% kandydatów narzeka na brak indywidualnego podejścia w trakcie ro...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy