Sieć musi wymagać

STRATEGIE MAGAZYNOWE

Trudno sobie wyobrazić współczesną logistykę bez standaryzacji. Dzięki określonym zasadom postępowania w rozbudowanych sieciach logistycznych możliwe jest osiąganie wysokiego poziomu efektywności i minimalizowanie kosztów obsługi ładunków. Standaryzacja dotarła do sieci handlowych, w praktyce to bowiem jedyny sposób na sprawną obsługę towarów napływających w dużych ilościach od setek dostawców. 
 

Sieci handlowe tworzą dziś rozbudowane łańcuchy dostaw. Trudno sobie wyobrazić ich funkcjonowania bez odpowiednich zasad realizacji przepływu towarów. Spore wymagania narzuca się tutaj dostawcom, jako tym podmiotom, które mają duży wpływ na efektywność realizacji procesów całej sieci. Wymagania te wynikają z dwóch źródeł. Jednym jest sama logistyka – chęć optymalizacji procesów, minimalizacji kosztów, podnoszenia efektywności. Drugim są wymagania współczesnych sieci sprzedaży, związane z rodzajami stosowanych jednostek ładunkowych czy opakowaniami. Marketing i strategie sprzedaży coraz częściej nakładają na sieć logistyczną dodatkowe obostrzenia, związane chociażby z koniecznością dostosowania opakowań zbiorczych i jednostek ładunkowych do potrzeb powierzchni sprzedażowej. Oznacza to m.in. określone rozmiary palet – typową paletę euro coraz częściej zastępuje mniejsza paleta (o wymiarach 1/2 czy 1/4 euro), bezpośrednio wystawiana na hali sprzedaży. Powszechne stało się także stosowanie opakowań typu SRP – opakowanie zbiorcze wystawiane jest bezpośrednio na półkach, a czasem wraz z całą paletą. Wysyłka na specjalnych rodzajach palet czy stosowanie danych rodzajów...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy