Siłacze z widłami

WEWNĘTRZNY TRANSPORT

„Pudełkowaty” kształt wózków widłowych jest charakterystyczny dla urządzeń, które muszą udźwignąć cięższy, np. 8-tonowy ładunek. Ale nie tylko wygląd zewnętrzny w widlakach z przedziału 8-16 t jest inny od mniejszych wózków. Producenci stosują dodatkowe rozwiązania, które mają ułatwić obsługę takiego sprzętu. Jakie to są ulepszenia i którzy producenci oferują takie maszyny?

Wprawdzie na polskim rynku wózków widłowych zdecydowanie największym powodzeniem cieszą się maszyny o udźwigu do 3,5 t, nie oznacza to jednak, że na tym tonażu zainteresowanie odbiorców się kończy. Jest miejsce również dla producentów i dystrybutorów maszyn znacznie większych, np. z przedziału 8-16 t. 
Maszyny tego rodzaju stosowane są w wielu branżach, wszędzie tam, gdzie potrzebne są wózki o dużym udźwigu, a jednocześnie na tyle zwrotne, aby sprawnie potrafiły się poruszać w stosunkowo ciasnych korytarzach roboczych. Wszystkie tego rodzaju maszyny mają specjalne komponenty i zabezpieczenia, np. wzmocnione maszty, a charakterystyczny „pudełkowaty” kształt ma gwarantować im należyty stopień sztywności. Wózki nierzadko adresowane są również do użytkowników pracujących w terenie o sporym nachyleniu, sięgającym 30o. To tzw. terenowe wózki widłowe, wzbogacone o zaawansowane układy hydrauliczne, mają zwiększony przepływ oleju w tych układach, co poprawia parametry eksploatacyjne (precyzja wykonywanych ruchów roboczych, wydajność). W wielu wózkach zastosowano hydrostatyczny napęd na cztery koła (zazwyczaj producenci opcjonalnie oferują również napęd na jedną oś), pozwal...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy