LPP zarządza pięcioma polskimi markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm w branży odzieżowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jakie znaczenie w dystrybucji odzieży ma pion magazynowy?
Bardzo duże. Tym bardziej, że dla branży odzieżowej charakterystyczny jest rozproszony łańcuch dostaw. W przypadku LPP obejmuje on blisko 40 krajów i to aż na trzech kontynentach – od dostawców z Azji, po salony zlokalizowane w centrum i na południu Europy czy nawet na Bliskim Wschodzie oraz klientów w ich domach w całej Europie. Sprawnie działająca logistyka jest zatem kluczowym czynnikiem dla skutecznego funkcjonowania takiego biznesu. W LPP zadanie to spełnia sieć nowoczesnych obiektów, składająca się z centrów dystrybucyjnych oraz Fulfillment Centers, które zaopatrują zarówno sklepy, jak i bezpośrednich klientów e-commerce’owych. Co więcej, operując w branży handlowej doświadczyliśmy już sytuacji, w której to logistyka warunkowała wielkość potencjału sprzedażowego. Wyraźnie pokazała to pandemia, gdy praktycznie cały handel odbywał się w kanale online. Wtedy w LPP na co dzień mieliśmy do czynienia z wielkościami, jakie do tamtej pory obserwowaliśmy wyłącznie w okresie Black Friday czy wyprzedaży. O tym, ile możemy sprzedać, decydowała właśnie wydajność infrastruktury logistycznej, która pozwalała obsłużyć gwałtownie rosnący wolumen zamówień internetowych. Ponieważ spółka już od dłuższego czasu rozwijała sieć logistyczną i inwestowała w cyfryzację, to przez lata stworzyła sprawni...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!