Nadążyć za rollercoasterem - logtok - dyskusja pierwsza

WYDARZENIA
Krzysztof Nitsch z Marketing Investment Group, Grzegorz Borkowski z IGLOTEX, Romuald Jaworski i Artur Malarski z ROHLIG SUUS Logistics, Łukasz Musialski z Chaingers w roli moderatora, temat dla logistyki strategiczny, bo o jej strategicznej roli w biznesie – to w skrócie pierwsza, premierowa dyskusja z cyklu logtok, która miała miejsce w internecie 25 lutego br. Dzielimy się wnioskami praktyków.

Łukasz Musialski, starszy doradca logistyczny Chaingers: Jak logistyka dowozi wyniki biznesowe? Dość często patrzy się na jedno i drugie w oderwaniu, ale mam wrażenie, że od jakiegoś czasu intensywnie to się zmienia. Okazuje się, że logistyka to nie jest piąte koło u wozu albo zło konieczne, ale element przewagi, który pozwala zawalczyć na rynku o więcej. Cieszę się, że w tej dyskusji mamy ludzi ze wszystkich stron barykady. Niech punktem wyjścia będzie to, co dzieje się w biznesie B2C – każdy może prosto porównać sobie ceny produktów, znaleźć możliwych sprzedawców, siadając do komputera, uruchamiając wyszukiwarki i porównywarki cenowe. Myślę, że logistyka jest ostatnim elementem, który potrafi pokazać, że jesteśmy lepsi niż konkurencja. Chętnie dowiem się, co o tym myślą nasi paneliści.

Grzegorz Borkowski, dyrektor operacyjny, członek zarządu operacyjnego IGLOTEX: Generalnie dużo zależy od rodzaju relacji i od tego, czy mówimy o B2B, czy B2C. Z perspektywy B2C, obserwując segment kurierski, bardzo łatwo było się wyróżnić wysokim serwisem do pewnego momentu, wysokim poziomem jakości. Od kilku miesięcy ten wysoki standard stał się normą. To nie jest tak, że klient czuje benefity tego, że zamówiony towar otrzyma jutro. Oczekiwania klienta co do serwisu, który na tyle podniósł swój poziom, są bardzo wysokie. Brak dostawy towaru w następnym dniu odbierany jest negatywnie. Rynek, na którym operuje IGLOTEX, charakteryzuje się dużymi wymaganiami w kwestiach cenowych, ale to dostarczanie wysokiej jakości serwisu jest kluczowe. Umożliwia to klientom koncentrację na kluczowych kompetencjach.

Łukasz Musialski: Chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię. Wasz rynek wymaga, przynajmniej w kanale gastronomicznym, same day delivery. Dużo słyszy się na temat, ale to jest trochę jak z yeti, wszyscy o tym mówią, ale nie k...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy