Dołącz do czytelników
Brak wyników

WYDARZENIA

1 września 2018

RELACJA: TRANS & LOG - Bezpieczeństwo w Logistyce i Transporcie

0 22
Premierowa edycja konferencji TRANS & LOG 2014 – Bezpieczeństwo w Logistyce i Transporcie, którą organizowało nasze wydawnictwo przy wsparciu „Logistyki a Jakość” oraz „Transportu i Spedycji”, to blisko 150 osób żywo zainteresowanych i uczestniczących w prelekcjach oraz debatach związanych z zagadnieniami bezpieczeństwa w logistyce.
Premierowa edycja konferencji TRANS & LOG 2014 – Bezpieczeństwo w Logistyce i Transporcie, którą organizowało nasze wydawnictwo przy wsparciu „Logistyki a Jakość” oraz „Transportu i Spedycji”, to blisko 150 osób żywo zainteresowanych i uczestniczących w prelekcjach oraz debatach związanych z zagadnieniami bezpieczeństwa w logistyce.

OBEJRZYJ WIDEORELACJĘ
 
 
Dnia 7 listopada br. w warszawskiej hali EXPO XXI spotkaliśmy się z branżą TSL, by „bezpieczeństwu w logistyce” przyjrzeć się z możliwie największej liczby stron. Konferencję otworzyła dr Iwona Staniec z Politechniki Łódzkiej, która zaprezentowała w ramach prelekcji nt. odpowiedzialności i standardów w zarządzaniu ryzykiem w łańcuchach dostaw m.in. ciekawe wyniki z projektu „Łódzkie – tygiel firm logistycznych”, w którym aż 79% firm wskazało wystąpienie w ciągu jednego roku zdarzeń zakłócających funkcjonowanie łańcucha dostaw. Spośród nich 48% skutkowało zaburzeniem świadczenia usług, 44% – spadkiem wydajności, 39% – utratą dochodów i mogłabym dalej wyliczać, ale ważna jest jedna rzecz – tylko w 6% przypadków zmieniło się podejście kierownictwa do zarządzania.
 
Norbert Bogucki z Security Plus opisał słabe punkty strategii bezpieczeństwa w logistyce. Pokazał newralgiczne ogniwo, którym często okazują się działający w zmowie pracownicy firmy. Trójkąt bermudzki, w którym znika mienie firmy, to pracownik ochrony – kierowca – magazynier. By przeciwdziałać kradzieżom, niezbędne jest wypracowanie konkretnych procedur w ramach systemu bezpieczeństwa, które może być podparte odpowiednimi certyfikatami. Działająca przy Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki Komisja Bezpieczeństwa opracowała w postaci „Vademecum spedytora” zbiór dobrych praktyk, których stosowanie może zmniejszyć ryzyko stania się ofiarą przestępczych praktyk w procesie dystrybucji towaru. Przedstawił je dr Mirosław Kaczmarek, który następnie wcielił się w rolę moderatora pierwszej z dyskusji, do której poza wcześniejszymi prelegentami dołączył Jacek Litwin z GEFCO Polska. Dyskusja kończyła pierwszą sesję konferencji, która skupiła się na strategicznym podejściu do bezpieczeństwa w logistyce. 
 
Jak przez monitorowanie taboru kolejowego w czasie rzeczywistym poprawić bezpieczeństwo i konkurencyjność przewozów intermodalnych, na rozpoczęcie drugiej sesji – przestawiając konferencję na inne tory – opowiedział Marcin Foltyński z Instytutu Logistyki i Magazynowania. Frank Schuhholz z ERS Railways opowiedział o tworzeniu innowacyjnego rozwiązania dla transportu, które wykorzystuje wagony kieszeniowe w transporcie intermodalnym w bezpośrednich połączeniach kolejowych pomiędzy Swarzędzem i Rotterdamem, i o tym, jak ważne jest wsparcie partnera biznesowego, którym w tym przypadku jest Grupa CLIP. O marketing usługi systemowej (intermodalnej) a bezpieczeństwie i wartości tej usługi dla klienta  mówił dr Mirosław Antonowicz z Akademii Leona Koźmińskiego. Wskazał on także na bardzo istotne novum w polityce transportowej UE, mianowicie filozofię kultury bezpieczeństwa, którą uzasadnia się stwierdzeniami, że katastrofy i wypadki najczęściej nie są spowodowane jakąś konkretną awarią podsystemu transportowego. Są skutkiem sumy zaniedbań w utrzymaniu urządzeń, bieżącej kontroli oraz dyscypliny pracy.
 
Po tej prezentacji przyszedł czas na kolejną dyskusję, którą wraz z dr Mirosławem Antonowiczem moderował Maciej Brzozowski z Hafen Hamburg Marketing, a do której do wcześniejszych prelegentów dołączył jeszcze Wojciech Staniszewski z Grupy CLIP. Dotyczyła ona bezpieczeństwa integracji transportu przez wiele podmiotów. Temat okazał się niezwykle aktualny. Strajk pracowników kolei w Niemczech dotkliwie odbił się także na międzynarodowym transporcie towarów z Polski, które „w reakcji łańcuchowej” stanęły w oczekiwaniu na przejazd do naszego zachodniego sąsiada.
 
Po przerwie i zwiedzaniu przez uczestników konferencji Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki TRANS POLAND 2014, którym towarzyszył TRANS & LOG, przywitał uczestników Patryk Grzelak z firmy interLAN, który pokazał zalety oprogramowania przeznaczonego dla TSL. Bezpieczeństwo związane z eksploatacją wózków widłowych w procesie transportu wewnętrznego towarów od podszewki zna Akademia Bezpieczeństwa STILL. O potencjalnych zagrożeniach związanych z użytkowaniem „widlaków”, ich skutkach i innowacyjnych rozwiązaniach wspierających bezpieczeństwo mówił Paweł Włuka ze STILL Polska. Za pośrednictwem inż. Leszka Wałachowskiego z Laboratorium Badań Opakowań Transportowych Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Opakowań w Warszawie przeszliśmy do tematu zabezpieczeń opakowań jednostkowych i zbiorczych przed uszkodzeniem w trakcie transportu.
 
W ostatnim panelu tajniki procedur reklamacyjnych i sposoby odzyskiwania pieniędzy za szkody transportowe wskazał Jerzy Różyk z CDS Kancelaria Brokerska, a Mateusz Boruta z ECR Polska opowiedział o finansowych konsekwencjach, jakie niosą za sobą sztuczne szczyty przewozowe.
 
Konferencję kończyła dyskusja moderowana przez Annę Frąckowiak z Forum Media Polska, w której udział wzięła również Klaudia Grzybowska z TimoCom i dwaj przedmówcy, a dotyczyła budowania dobrego wizerunku firmy, także za pośrednictwem po...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy