Czy magazyny są gotowe do wzrostów w e-commerce?

W BRANŻY

Nie ulega wątpliwości, że obecna sytuacja na świecie ma niebagatelny wpływ na logistykę i łańcuch dostaw. Nieodzowną częścią tego ekosystemu są oczywiście magazyny, które będą musiały być przeorganizowane w taki sposób, aby sprostać wymaganiom rosnącej sprzedaży internetowej. Sprzedaży, która rosła w Polsce dwucyfrowo, a dla której pandemia koronawirusa stała się kołem zamachowym do jeszcze większych wzrostów, nawet tam, gdzie do tej pory handel elektroniczny był raczej wyjątkiem potwierdzającym regułę, jak np. e-grocery.

Za nami kolejne miesiące intensywnych wzrostów w e-commerce. Aby nie tracić czasu na przytaczanie poszczególnych liczb, wystarczy napisać, że tylko w latach 2014-2019 obrót generowany przez internetowy kanał sprzedaży potroił się i wynosi obecnie 3,45 mld dol., a rzetelne i rozsądne prognozy przewidują poziom 4,9 mld dol. w przyszłym roku. Podobnie jest w Polsce – jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Według Statista Digital Market Outlook 
nasz rodzimy rynek zajmuje w tej kategorii 13. miejsce na świecie. W przyszłym roku jego wartość ma przekroczyć 60 mld zł. Zakupów online dokonuje już 62% polskich internautów, a branża ma przed sobą nieustannie duży potencjał do rozwoju. W 2015 r. e-commerce reprezentował jedynie 7,4% globalnego handlu, podczas gdy w tym roku powinno być to 14,6%, a w 2023 r. już 20%.
Jakby tego było mało, epidemia koronawirusa spowodowała, że handel internetowy stał się często jedynym sposobem na realizowanie sprzedaży i dokonywanie zakupów. Według Moody’s kategorie food retail oraz online retail najmniej stracą wskutek epidemii, a wręcz przeciwnie – znakomita część firm działających w tych branżach może wyjść ochronną ręką z problemów, jakie nas teraz dotykają.
Liczba zamówień internetowych błyskawicznie wzrosła i zaczęliśmy kupować przez internet nie tylko odzież, książki czy zabawki, ale również w coraz większym...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy