Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak okiełznać galopujący e-commerce?

Baza wiedzy | 21 września 2021 | NR 1
0 50

Nikogo nie zdziwi stwierdzenie, że e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie, a operatorzy logistyczni stają przed nie lada wyzwaniem w dostosowaniu obiektów magazynowych do rozwijającego się rynku. Jak radzą sobie giganci? Tego dowiecie się już 23 marca 2021 r. Zapraszamy na wirtualne spotkanie w Siechnicach, do jednego z najbardziej zautomatyzowanych centrów logistycznych w Polsce, specjalizującym się w obsłudze e-commerce!

Od czasu rozpoczęcia transformacji cyfrowej w grupie kapitałowej TIM logistyka napotkała na swojej drodze wiele problemów, z którymi musiała sobie poradzić. Począwszy od zaprojektowania automatyki magazynowej, jej implantacji i żmudnego procesu dostrajania algorytmów optymalizujących jej produktywność, po dobór zwykłych kartonów, w których zastosowaliśmy szereg zmian i usprawnień, dopasowując je do wymagań każdego rodzaju biznesu, automatyki, minimalizując jednocześnie nakład pracy i poprawiając komfort przy pakowaniu zamówień. Wiele z tych problemów wydawało się oczywistych i prostych, jednak rzeczywistość zweryfikowała nasze odczucia. Dzisiaj wiemy, że trzeba było ogromnego nakładu pracy i czasu poświęconego na szukanie tych rozwiązań. Staramy się dzielić naszą wiedzą i doświadczeniem, godzinami możemy opowiadać o trudnościach, których doświadczyliśmy podczas galopującego tempa rozwoju e-commerce w naszej firmie – mówi Damian Krzympiec, członek zarządu i dyrektor ds. logistyki 3LP.
Spółka 3LP SA powstała w 2016 r. z dotychczasowego Działu Logistyki TIM SA. TIM SA jest jednym z największych dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Działalność firmy skupia się głównie na sprzedaży produktów online dla klientów indywidualnych i biznesowych. 
Od 1 lipca 2016 r. 3LP SA jest operatorem logistycznym należącego wcześniej do TIM SA centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach.
Obiekt obsługuje zamówienia zarówno klientów spółki TIM, jak i innych firm sprzedających online takich jak np. IKEA czy Oponeo. Od powstania spółki powierzchnia magazynowa 3LP wzrosła z 10 tys. do 75 tys. m², a centrum logistyczne 3LP SA specjalizuje się w outsourcingu usług logistycznych dla podmiotów z sektora e-commerce, wykorzystując przy tym najnowsze technologie z zakresu automatyki magazynowej.
Magazyn pod Wrocławiem to zaawansowane technologicznie centrum logistyczne do obsługi internetowych kanałów sprzedaży. Kluczowym elementem warunkującym sprawny proces realizacji zamówień jest automatyzacja procesów magazynowania i kompletowania produktów. Większość zamówień klientów jest realizowana przez zautomatyzowany system, który pozwala na najwyższą szybkość kompletowania – nawet do 2000 sztuk produktów na godzinę – i...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy