Dołącz do czytelników
Brak wyników

W BRANŻY 2_20

Baza wiedzy | 13 września 2021 | NR 2
0 44

Transakcje magazynowe

W gminie Stawiguda powstaje Panattoni Park Olsztyn – obiekt dla wielu najemców, o powierzchni ponad 36 000 m². Realizacja inwestycji będzie przebiegać w kilku etapach, a pierwsi najemcy będą mogli wprowadzić się do niej już w sierpniu br. Uruchomienie inwestycji umożliwiła m.in. transakcja najmu, w której amerykańska firma A&E Clothing specjalizująca się w branży recyklingu tekstyliów zajmie ponad 7500 m² powierzchni biurowo-produkcyjnej. 


W marcu br. rozpoczęła się budowa Panattoni Park Tricity South II o planowanej powierzchni magazynowo-produkcyjnej 70 000 m² zlokalizowanego w Będzieszynie k. Pruszcza Gdańskiego. Pierwsze 25 000 m² zostanie oddane do użytku już w sierpniu br., z czego ponad 3500 m² ma już najemcę, który będzie realizował procesy lekkiej produkcji, konfekcjonowania i składowania. 


Panattoni zrealizowało pierwszy z dwóch budynków centrum dystrybucyjnego Panattoni Park Żory o planowanej powierzchni blisko 84 000 m². Wybudowane 36 500 m² już ma najemców. Do cargo-partner spedycja, który w już marcu zeszłego roku podpisał umowę najmu na blisko 7000 m², dołączyły Piast Cargo (2700 m²) oraz przedsiębiorstwo z branży spożywczej (5500 m²). 


Żabka, sieć sklepów typu „convenience”, zajmie ok. 13 500 m² w dwóch lokalizacjach – w Panattoni Park Poznań IV (9338 m²) i w City Logistics Łódź II (4179 m²). W obiektach znajdą się zaawansowane pomieszczenia chłodnicze i mroźnicze, bufory chłodnicze, a także nowoczesne powierzchnie biurowe oraz standardowe magazyny. Żabka rozpocznie pracę w ramach nowych lokalizacji kolejno w czerwcu oraz we wrześniu br. 


Sieć supermarketów drogeryjnych Rossmann wynajęła 3600 m² powierzchni magazynowo-biurowej w parku dystrybucyjnym Panattoni Park Warsaw South Janki. Obiekt będzie pełnił funkcję hubu dystrybucyjnego. Będzie działał w modelu cross-dock i obsługiwał rynek Warszawy i okolic. 


Najnowsza sortownia Inpost o powierzchni 8100 m² jest realizowana w ramach powstającego Panattoni Park Lublin III. 


Orbico Supply, należące do grupy Orbico – dystrybutora globalnych marek sektora FMCG, małego AGD czy HoReCa – zdecydowało się na współpracę z Panattoni Europe i budowę magazynu BTS o powierzchni 25 000 m² w Teresinie. Powierzchnia magazynu jest większa niż dzisiejsze zapotrzebowanie Orbico Supply, ze względu na plany rozszerzenia obecnej działalności dystrybucyjnej o dodatkowe usługi logistyczne dla partnerów zewnętrznych. W nowej lokalizacji skonsolidowane zostaną dotychczasowe operacje prowadzone w Sochaczewie i Błoniu. Lokalizacja daje firmie możliwość ekspansji o kolejne 13 000 m². Oddanie do użytku BTS zaplanowano na luty 2021 r. 


Farby Kabe Polska, szwajcarskie przedsiębiorstwo produkcyjne, wynajęło magazyn w SEGRO Business Park Warsaw. Warszawskie biuro i magazyn KABE zostały przeniesione do obiektu typu SBU na warszawskim Żeraniu. Firma wynajęła ok. 200 m² powierzchni biurowej i ponad 600 m² powierzchni magazynowej. 


Firma PPHU Specjał przedłużyła umowę najmu ok. 6700 m² powierzchni magazynowej i biurowej w SEGRO Business Park Łódź. Geodis zdecydował o przedłużeniu najmu ponad 4000 m² powierzchni magazynowo-biurowej w Segro Logistics Park Stryków. 


W Słubicach rozpoczęła się budowa nowego centrum magazynowo-produkcyjnego Hillwood Polska. Park logistyczny Hillwood Słubice będzie miał powierzchnię ok. 21 500 m², która zostanie oddana do użytku w trzecim kwartale br. 


Hillwood wybuduje także w Warszawie dwa A-klasowe magazyny miejskie. Park logistyczny Hillwood Targówek o powierzchni prawie 50 000 m² powstanie 8 km od centrum stolicy, w bliskim sąsiedztwie głównych dróg i lotniska Okęcie. Oddanie do użytku pierwszej hali o powierzchni 24 600 m² jest zaplanowane na trzeci kwartał tego roku. 


Firma PBS Connect Polska, producent i dystrybutor artykułów biurowych, zajmie 12 000 m², czyli ponad połowę powierzchni nowo budowanej, czwartej hali w Hillwood Marki. Cały budynek zostanie dostosowany do potrzeb PBS m.in. w zakresie podwyższonych standardów przeciwpożarowych. Ze względu na charakter działalności firmy hala zostanie wybudowana w odporności ogniowej, pozwalającej na składowanie towarów powyżej 4000 MJ/m².  


Spedimex podpisał nową umowę najmu 22 300 m² powierzchni magazynowej w budynku nr 3 w parku logistycznym Logicor Stryków. Nowy magazyn będzie wykorzystywany przez firmę do świadczenia usług logistycznych i dystrybucyjnych dla jednej z największych sieci drogeryjnych w Europie. Oprócz nowej umowy najmu Spedimex przedłużył również istniejącą umowę najmu 17 000 m² powierzchni magazynowej i biurowej w budynku nr 2 w parku Logicor Stryków. 


Portal internetowy z obuwiem damskim wynajął ponad 5000 m² powierzchni magazynowo-biurowej w Logicor Łazy pod Warszawą. 


7R wybuduje nowoczesny BTS w Goleniowie – pierwszy w Polsce zautomatyzowany obiekt magazynowy klasy A z systemem AutoStore. Inwestycja powstanie dla szwedzkiej firmy Hultafors Group w systemie design & build. Nowy obiekt będzie dysponować ok. 30 000 m² powierzchni użytkowej. Budynek będzie certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie Very Good. Obiekt ma być oddany do użytku w lutym 2021 r. 


7R buduje dla Cefea, firmy zajmującej się wytwarzaniem, dystrybucją oraz importem produktów farmaceutycznych. Najemca wprowadzi się do centrum zajmującego się pakowaniem i przepakowywaniem produktów leczniczych oraz obsługą logistyczną badań klinicznych w 7R City Flex Warsaw Airport I w lipcu br. Do jego dyspozycji będzie 3500 m² powierzchni produkcyjno-magazynowej i 940 m² biurowej. 


Spółdzielnia mleczarska Mlekpol otrzymała z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) kredyt w wysokości 212 mln zł, który przeznaczony jest na inwestycje na terenie zakładu przetwórczego SM Mlekpol w Grajewie. Obejmuje ona rozbudowę i modernizację infrastruktury produkcyjnej oraz budowę nowego magazynu i centrum logistycznego.

Hines sprzedaje portfolio parków dystrybucyjnych

Z końcem marca br. Hines Poland Sustainable Income Fund (HPSIF), fundusz inwestycyjny zarządzany przez Hines Polska, sfinalizował transakcje sprzedaży portfela nieruchomości, obejmującego sześć parków dystrybucyjnych.
– Szukając nieruchomości pod inwestycje, zwracamy przede wszystkim uwagę na atrakcyjną lokalizację oraz jakość budynków. Naszym celem jest podnoszenie wartości takich obiektów poprzez ich modernizację zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Tak było w przypadku parków dystrybucyjnych oraz powierzchni biurowych, które obecnie sprzedajemy firmie CGL. Dzięki zastosowanym przez nas rozwiązaniom przede wszystkim ograniczyliśmy wpływ budynków na środowisko – w efekcie prawie wszystkie uzyskały certyfikat BREEAM „Very Good”. Przełożyło się to także na obniżenie kosztów działalności dla najemców – mówi Łukasz Pawikowski, Asset Manager 
w Hines Polska.

 


W skład portfela nieruchomości sprzedanych przez HPSIF firmie CGL wchodzi pięć parków logistycznych – w Garwolinie, Grodzisku Mazowieckim, Legnicy, Mysłowicach oraz Toruniu, tworzących tzw. Distribution Park Portfolio, a także DP Żerań wraz z budynkiem biurowym Nord Point. Łączna powierzchnia najmu w tych obiektach przekracza 170 tys. m². Większość z nich to projekty built-to-suit zbudowane na potrzeby czołowych firm z branży spożywczej, kosmetycznej, motoryzacyjnej oraz logistycznej. Poziom najmu wynosi prawie 100%.
– Wszystkie obiekty, które kupiliśmy od Hines, cechują proekologiczne rozwiązania oraz strategiczna lokalizacja w pobliżu kluczowych węzłów komunikacyjnych pozwalających na dogodny transport krajowy oraz międzynarodowy. Dzięki nabywaniu wysokiej jakości nieruchomości oraz doświadczeniu w zarządzaniu aktywami, CGL szybko rozwija rentowny portfel inwestycyjny w Europie – podkreśla Kade Cheng, Senior Finance Manager w CGL Investment Holdings Corporation Limited. W realizacji sprzedaży Distribution Park Portfolio oraz DP Żerań i budynku Nord Point fundusz HPSIF wspierały firmy Dentons, CRIDO oraz CBRE.

 


Goodman sprzedaje nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej 


Realizując strategię zakładającą koncentrację na głównych ośrodkach miejskich i największych rynkach Europy, Goodman European Partnership oraz Goodman Group podpisały umowę sprzedaży swoich aktywów zlokalizowanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Za kwotę ok. 1 mld euro nabyła je GLP Group. Transakcja obejmuje nieruchomości położone w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech.

 


– Dochód z tej transakcji przeznaczymy na rozwój naszej działalności w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech oraz krajach Beneluksu, gdzie obserwujemy duży popyt na nieruchomości przemysłowe, przy jednoczesnej wysokiej barierze wejścia oraz niskiej podaży gruntów – powiedział Philippe Van der Beken, prezes Goodman Continental Europe. Finalizacja transakcji podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne. 


Partnerstwo Element Logic z AutoStore 


Element Logic, firma specjalizująca się w rozwiązaniach optymalizacji logistyki wewnętrznej, rozszerzyła najwyższy stopień partnerstwa z producentem systemów i urządzeń automatyki magazynowej AutoStore na wszystkie europejskie rynki.
– Dzieki partnerstwu z AutoStore uzyskaliśmy możliwość dystrybucji i integracji zaawansowanych rozwiązań automatyki magazynowej w całej Europie, także w Polsce. Możliwość zaoferowania tak wysoce wyspecjalizowanych rozwiązań na rynku pozwoli nam wejść na wyższy poziom w rozwoju. Jest to z pewnością kamień milowy dla firmy Element Logic. Co jednak ważniejsze, dzięki partnerstwu możemy zaoferować polskiemu rynkowi unikatowe i niedostępne wcześniej rozwiązania z zakresu automatyki intralogistycznej – mówi Anna Wiśniewska, dyrektor zarządzająca Element Logic Poland.


Komponenty AutoStore produkowane są w Polsce, co sprawia, że implementacja kompleksowego systemu automatyzacji magazynowej może być efektywniejsza kosztowo.
– Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Sklepy internetowe, by sprostać silnej konkurencji, muszą implementować rozwiązania, które pozwolą im uzyskać przewagę na rynku. Optymalizacja procesów magazynowych jest istotna szczególnie dziś, gdy polska gospodarka odczuwa niedobory siły roboczej. Rozwiązania AutoStore pozwalają zmodernizować i zautomatyzować magazyny, a dzięki temu uzyskać istotną przewagę nad konkurencją – twierdzi Håvard Hallås, dyrektor sprzedaży w Element Logic. Systemy AutoStore są rozwiązaniem stworzonym z myślą o sektorach retail oraz e-commerce. Element Logic, jako dystrybutor systemów AutoStore, chce stać się partnerem w rozwoju branży e-handlu w Polsce. 


Super-Pharm z ID Logistics


ID Logistics przygotowuje się do uruchomienia centrum dystrybucji w Teresinie k. Sochaczewa, z którego realizowane będą dostawy do wszystkich punktów sprzedaży stacjonarnej Super-Pharm w Polsce oraz zamówienia składane w sklepie internetowym. 
Uruchomienie nowego centrum dystrybucji Super-Pharm o powierzchni 10 000 m² zostało zaplanowane na kwiecień br. Zespół ID Logistics będzie odpowiadał za zarządzanie obsługą magazynową, w tym przyjęcie towarów dostarczanych przez producentów i dystrybutorów, kompleksowy co-packing, kompletowanie zamówień składanych przez sklepy i klientów e-commerce oraz obsługę zwrotów. W teresińskim magazynie składowane mają być wszystkie artykuły sprzedawane w sieci Super-Pharm, z wyjątkiem leków dostępnych na receptę. Będą to kosmetyki, środki czystości, artykuły paramedyczne, higieniczne, akcesoria oraz inne produkty szybko zbywalne. Aby zapewnić sprawną i szybką obsługę magazynową dwóch różnych kanałów sprzedaży, ID Logistics przygotuje dwie linie obsługi asortymentowej do wysyłki – osobno dla kanału retail i osobno dla e-commerce.  

 


– Obsługa Super-Pharm będzie dość specyficzna, gdyż mamy do czynienia z dwoma procesami obsługi dostaw zarówno do sklepów, jak i klienta ostatecznego B2C w obsłudze e-commerce oraz w trzeciej formie, obsłudze e-commerce dla klienta indywidualnego, który odbiera zamówienie w placówce handlowej Super-Pharm. Cały asortyment dostępny będzie dla dostaw w obu kanałach sprzedaży. Jest to wyzwanie z punktu widzenia utrzymania odpowiednio wysokiej jakości obsługi, czyli efektywności wydań dużej liczby zleceń, przy jednoczesnej eliminacji błędów w optymalnym czasie realizacji. Przygotowanie zamówienia będzie wymagało zgrania informatycznego między naszym systemem WMS, systemem klienta i systemami firm kurierskich – wyjaśnia Sylwia Dunn, Business Development Director ID Logistics Polska. 
W teresińskim centrum dystrybucji Super-Pharm zastosowane będą różne rozwiązania usprawniające i zwiększające efektywność obsługi magazynowej. Przy kompletacji zamówień do sklepów wykorzystane zostanie zupełnie nowe na rynku logistyki kontraktowej w Polsce innowacyjne rozwiązanie technologiczne ID STAR/DS. Stream Mobile, przygotowane przez ID Logistics przy partnerskiej współpracy z firmą DCLog. Ma ono wspierać pracę magazynierów podczas równoległej kompletacji na wózkach widłowych. Wśród innych zastosowanych rozwiązań wymienić można WMS Infolog i system Pick-To-Light, które będą wspierać efektywność całego procesu logistycznego. 
W procesie przygotowania koncepcji nowego magazynu, wyborze operatora logistycznego i prowadzeniu projektu wdrożenia Super-Pharm wspierała firma doradcza Graphene Partners. 


AGV o

...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy