Bliskie spotkania pierwszego stopnia. Relacja z XIII Ogólnopolskiego Kongres Magazynowania i Logistyki Modern Warehouse

W BRANŻY

XIII edycja Ogólnopolskiego Kongresu Magazynowania i Logistyki Modern Warehouse cieszyła się ogromnym zainteresowaniem uczestników. W konferencji brało udział ponad 200 przedstawicieli top managementu firm logistycznych oraz dostawców usług dla logistyki i magazynowania. Wszyscy spragnieni byli bezpośrednich spotkań ze swoimi partnerami biznesowymi, które w ostatnim czasie ograniczył COVID-19.

Kongres Modern Warehouse to dwa dni wypełnione interesującymi prelekcjami na temat aktualnej sytuacji w łańcuchach dostaw, która rzutuje na nowoczesne magazynowanie. Konferencję podzielono na pięć bloków tematycznych poświęconych różnym zagadnieniom z obszaru zarządzania łańcuchem dostaw i magazynowani. Podczas kongresu odbyły się również cztery debaty dyskusyjne, moderowane przez ekspertów zarządzania łańcuchami dostaw. 

X-channels w logistyce retail

Kongres otworzyła i prowadziła Magdalena Libiszewska, redaktor naczelna „Nowoczesnego Magazynu”. Pierwszy blok tematyczny poświęcony był x-channel w logistyce retail – jak budować przepływy towarów i organizować centrum dystrybucyjne, gdy sprzedaż odbywa się wieloma kanałami? W tej części dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor Sieci Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania, przedstawił apokaliptyczną wizje handlu tradycyjnego, dowodząc, że za 10 lat tradycyjny handel zostanie wyparty całkowicie przez handel elektroniczny. Już obecnie 84% polskich internautów kupuje w internecie, a nasze życie społeczne i gospodarcze coraz częściej odbywa się w hybrydowym świecie. Jak wynika z badań i-systems, 96% konsumentów chciałoby sprawdzić w intenecie dostępność produktów w sklepie stacjonarnym. W związku z tym istnieje pilna potrzeba integracji wielu kanałów komunikacji, sprzedaży i dystrybucji. Badania dowodzą, że satysfakcja i lojalność klienta jest wprost proporcjonalna do wielokanałowości sprzedaży. Udowadniał to na przykładzie swojego sklepu Sebastian Kaczmarski, Central Fulfilment Operations Manager IKEA Group w Polsce. IKEA, która w kraju posiada 11 sklepów stacjonarnych, już prawie 30% swoich towarów sprzedaje online. Jednak wdrożenie omnichanel w praktyce wymagało wielu nowych kompetencji pracowniczych i transferu wiedzy.
 

dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor Sieci Łukasiewicz – Instytut Logistyki
i Magazynowania i Sebastian Kaczmarski, Central Fulfilment Operations
Manager IKEA Group w Polsce

 

Rafał Gąska, dyrektor ds. łańcucha dostaw RTV EURO AGD, oraz Dominik
Kowalczyk, dyrektor obszaru produkcji i magazynowania SMART Project

 

Marta Cudziło, kierownik Centrum
Logistyki, Łukasiewicz - Instytut Logistyki
i Magazynowania

 

Karol Robaczewski, dyrektor logistyki i produkcji x-kom

 

Damian Kołata, Partner, Head of Industrial & Logisti...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy