Kongres Modern Warehouse to dwa dni wypełnione interesującymi prelekcjami na temat aktualnej sytuacji w łańcuchach dostaw, która rzutuje na nowoczesne magazynowanie. Konferencję podzielono na pięć bloków tematycznych poświęconych różnym zagadnieniom z obszaru zarządzania łańcuchem dostaw i magazynowani. Podczas kongresu odbyły się również cztery debaty dyskusyjne, moderowane przez ekspertów zarządzania łańcuchami dostaw.
REKLAMA
X-channels w logistyce retail
Kongres otworzyła i prowadziła Magdalena Libiszewska, redaktor naczelna „Nowoczesnego Magazynu”. Pierwszy blok tematyczny poświęcony był x-channel w logistyce retail – jak budować przepływy towarów i organizować centrum dystrybucyjne, gdy sprzedaż odbywa się wieloma kanałami? W tej części dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor Sieci Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania, przedstawił apokaliptyczną wizje handlu tradycyjnego, dowodząc, że za 10 lat tradycyjny handel zostanie wyparty całkowicie przez handel elektroniczny. Już obecnie 84% polskich internautów kupuje w internecie, a nasze życie społeczne i gospodarcze coraz częściej odbywa się w hybrydowym świecie. Jak wynika z badań i-systems, 96% konsumentów chciałoby sprawdzić w intenecie dostępność produktów w sklepie stacjonarnym. W związku z tym istnieje pilna potrzeba integracji wielu kanałów komunikacji, sprzedaży i dystrybucji. Badania dowodzą, że satysfakcja i lojalność klienta jest wprost proporcjonalna do wielokanałowości sprzedaży. Udowadniał to na przykładzie swojego sklepu Sebastian Kaczmarski, Central Fulfilment Operations Manager IKEA Group w Polsce. IKEA, która w kraju posiada 11 sklepów stacjonarnych, już prawie 30% swoich towarów sprzedaje online. Jednak wdrożenie omnichanel w praktyce wymagało wielu nowych kompetencji pracowniczych i transferu wiedzy.

i Magazynowania i Sebastian Kaczmarski, Central Fulfilment Operations
Manager IKEA Group w Polsce

Kowalczyk, dyrektor obszaru produkcji i magazynowania SMART Project

Logistyki, Łukasiewicz - Instytut Logistyki
i Magazynowania


Wakefield, moderował dyskusję na temat x-channels pod jednym dachem centrum dystrybucyjnego,
brali w niej udział: Maciej Krupa, doradca klient...