Dołącz do czytelników
Brak wyników

W BRANŻY

13 maja 2022

NR 2 (Kwiecień 2022)

LogiMAT 2022. Światowa czołówka w Stuttgarcie

0 67

Podczas Międzynarodowych Targów Rozwiązań Intralogistycznych i Zarządzania Procesowego LogiMAT 22, wiodący światowi producenci wózków przemysłowych zaprezentują swoje najnowsze osiągnięcia i innowacje w zakresie mobilnego transportu magazynowego światowego przemysłu. LogiMAT to spójny przegląd wielu premier rynkowych, co świadczy o znaczeniu tego wydarzenia na arenie światowej. Targi odbędą się od 31 maja do 2 czerwca 2022 roku w Stuttgarcie.

Wystawcy reprezentujący sektor wózków przemysłowych przedstawią wiodące trendy w branży podczas tegorocznej edycji Targów LogiMAT, poświęconych rozwiązaniom z dziedziny intralogistyki i zarządzania procesowego. 

Na topie wózki autonomiczne

Globalny rynek przepływu materiałów ponownie przekroczył prognozowane wartości wzrostu, a wiodący producenci odnotowali dwucyfrowe zyski w 2021 r. Jungheinrich ogłosił, że rok 2021 charakteryzował się największym wzrostem dochodów w historii firmy, notując 45-procentowy wzrost nowych zamówień. Grupa Kion, której podmioty zależne – Linde Material Handling, Still GmbH i Baoli EMEA S.p.A. znajdują się wśród wystawców podczas Targów LogiMAT 2022, ogłosiła roczny wzrost rzędu 40,9% w stosunku do roku poprzedniego w dziale sprzedaży wózków przemysłowych i usług. Wolumen nowych zamówień wzrósł o 51% w porównaniu do 2021 r. 
Największą tendencję wzrostową odnotowano w segmencie wózków czołowych, natomiast istotne zwiększenie obrotów nastąpiło również w sektorze elektrycznych wózków widłowych.
 


Te pozytywne wyniki, które potwierdzają również wystawcy z sektora wózków przemysłowych i produktów prezentowanych podczas Targów LogiMAT 2022, wskazują również na kilka bieżących tendencji w branży. Po pierwsze, mobilność i przepływ materiałów w magazynie nadal wyraźnie zależą od urządzeń klasy 1–3, takich jak paleciaki, wózki holujące, wózki czołowe, sztaplarki ze sterownicą podwozia przedniego, przegubowe wózki widłowe, wózki wysokiego składowania i pojazdy autonomiczne (AGV). Po drugie, następuje konwersja technologii na elektryczną i coraz bardziej zautomatyzowaną w ramach różnych procesów transportu wewnętrznego. Trzeci długoterminowy trend, o którym świadczą produkty, które będą prezentowane podczas targów, to zdecydowane zainteresowanie producentów obiektami typu AGV i AMR (autonomous mobile robot) i inwestycje w nie.
Niemal wszyscy producenci pojazdów AGV są aktywni w tym segmencie rynku. Integracja technologii czujnikowych z metodami i procesami opartymi na sztucznej inteligencji wskazują na rozwój w kierunku autonomicznych pojazdów transportowych. Still (Hala 10, stoisko B41) reprezentuje Niemcy w ramach europejskiego projektu badawczego IMOCO (Intelligent Motion Control), oferując swój kompletator zamówień OPX iGo neo, który pracuje już autonomicznie w regałach magazynowych – w celu rozwoju AGV i AMR w kierunku w pełni autonomicznych pojazdów. Jungheinrich (Hala 9, stoisko B05) pracuje nad podobnymi rozwiązaniami.
Segment AGV i AMR to następny ważny element Targów LogiMAT 2022. Po raz pierwszy zajmuje on całą powierzchnię Hali 2, w tym hol wejściowy. Ponad 80 wystawców zaprezentuje branży przemysłowej swoje osiągnięcia w dziedzinie AGV i automatyki robotycznej dla intralogistyki.

Transporter platformowy do 65 t

Globalni producenci wózków przemysłowych są reprezentowani podczas Targów LogiMAT 2022 głównie przez segment pojazdów sterowanych ręcznie, prezentując swoje najnowsze urządzenia i akcesoria. Wszyscy wiodący gracze na rynku i niemal wszyscy międzynarodowi producenci wózków przemysłowych chwalą się najnowszymi produktami i usługami w Hali 9 i 10. Wśród nich znajdują się takie, które nie były jeszcze nigdzie wystawiane. Są to m.in. urządzenia klasy 1–3, akcesoria i przyrządy, systemy wspomagania kierowcy i zarządzania flotą, po najnowsze rozwiązania w obszarze systemów alternatywnej jazdy i zarządzania akumulatorami i energią. 
– Cieszymy się, że w końcu spotkamy się z naszymi przyjaciółmi w naszym stoisku na Targach LogiMAT – mówi Blade Feng, dyrektor Pionu Wózków Widłowych BYD Europe BV (Hala 10, stoisko G61). Świetnie ukazuje to nastroje wśród producentów. – Nie możemy się doczekać, by w końcu przedstawić naszym gościom zaawansowane alternatywne materiały i rozwiązania transportu bliskiego.
Rothaus Park i przestrzenie pomiędzy halami to doskonałe miejsce dla Jungheinrich i Linde do zaprezentowania odwiedzającym funkcjonalności najnowszych spalinowych wózków widłowych klasy 4 i 5, które spełniają aktualne unijne normy emisji fazy V. – Dodatkowa przestrzeń dookoła centrum wystawienniczego to idealne miejsce do pochwalenia się naszymi ulepszeniami i zaletami nowych produktów z napędami wysokoprężnymi, LPG i elektrycznymi – zauważył Stefan Prokosch, wiceprezes ds. Zarządzania Marką Linde Material Handling (Hala 10, Budka B21).
Spółka Jungheinrich AG, która wykazuje zauważalną aktywność w sektorze technologii magazynowej i zautomatyzowanych systemów magazynowania, ogłosiła premierę nowego produktu i kilka nowych rozwiązań. Wśród nich na pewno znajdzie się kompaktowy i sprawny wózek holowniczy LiftLiner reprezentujący elektryczne wózki holownicze Jungheinrich serii 1, 3 i 5. 
Na początku roku ten hamburski producent zaprezentował również wózek widłowy przeznaczony do pracy w wąskich przestrzeniach między regałami, z autonomicznym sterowaniem. Produkt ten zostanie najpewniej zaprezentowany również podczas targów LogiMAT.
Hubtex Maschinenbau GmbH & Co. KG (Hala 10, stoisko D05) po raz pierwszy zaprezentuje samojezdny transporter platformowy należący do systemu modułowego SFX w modelach o udźwigach 25, 40 i 65 t. Transporter jest przeznaczony do zastosowań manualnych w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz, a dzięki swojej modułowej konstrukcji może być dopos...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy