Producenci widlaków i innych środków transportu magazynowego dostosowują je do pracy w minusowych temperaturach, wyposażając w odpowiednie rozwiązania i funkcjonalności. Zazwyczaj wiaże się to z przygotowaniem specjalnych, tzw. mroźniczych wersji maszyn, w pełni przystosowanych do pracy w pomieszczeniach z temperaturą poniżej -10°C. Niektórzy dostawcy deklarują, że obecnie już większość oferowanych przez nich wózków jest standardowo adaptowana do pracy w temperaturach od -10 do +40°C, jednak szczególne przystosowanie umożliwia im pracę w temperaturach sięgających nawet -30 czy -35°C. Dostawy maszyn UniCarriers przypominają, że bardzo niskie temperatury zmniejszają pojemność akumulatora wózka o ok. 1% na stopień. Mogą również zakłócać pracę elektroniki, sprawić, że olej stanie się gęstszy i bardziej lepki oraz sprawić, że metal (zwłaszcza połączenia spawalnicze) będzie bardziej łamliwy. W każdych warunkach wózek powinien być wydajny, zwrotny i możliwie prosty w obsłudze. Co takie wymagania znaczą dla maszyn eksploatowanych w warunkach wyjątkowo niskich temperatur?
REKLAMA
Olej, baterie i ogumienie
W Linde MH podkreślają, że większość przeciwwagowych wózków elektrycznych wykorzystywana jest do pracy w pomieszczeniach zamkniętych. Jeżeli zdarza się, że wózki wjeżdżają do chłodni na dłuższy czas lub pracują tam ciągle, zaleca się wybór maszyny w wersji mroźniczej. Najważniejsze zmiany, jakim powinien być poddany tego rodzaju wózek, dotycz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!