Wózki bocznego załadunku stosowane są tam, gdzie typowy widlak czołowy miałby problem. Przynoszą konkretne korzyści zwłaszcza tym użytkownikom, którzy zmuszeni są w swych obiektach magazynowych czy produkcyjnych przemieszczać ładunki o nietypowych wymiarach. Szczególnie chodzi tu o dłużyce (np. materiały budowlane, rury, blachy, profile stalowe, części maszyn i urządzeń, produkty tartaczne), których obsługa przy pomocy zwykłego widlaka bywa kłopotliwa. Również wózki wielokierunkowe, zaliczane zresztą do grupy wózków bocznego załadunku, pozwalają na transport dużych ciężarów, wykazując się poza tym wyjątkową zwrotnością na niewielkich obszarach roboczych. Ich kluczowym walorem jest to, że łatwo można zmienić ustawienie synchronicznie sterowanych kół, umożliwiając swobodne manewrowanie maszyną w każdym kierunku. Najpopularniejszymi markami na rynku są: Baumann, Combilift iHubtex. Od lat znane są też marki Irion, Jumbo iLancer, które od pewnego czasu skupione są w jednej grupie – Bulmor.
REKLAMA
Boczkiem, boczkiem...
Wózki tzw. bocznego załadunku skonstruowane są inaczej niż typowe widlaki czołowe (ich maszty wraz z widłami ulokowano z boku). Udźwig, jakim zazwyczaj dysponują, mieści się w przedziale od kilku do dwudziestu ton, sporadycznie spotyka się maszyny o większej nośności. Składowanie towaru rozpoczyna się od podjęcia ładunku za pomocą wideł, a następnie umieszczeniu go na platformie („stole”). Na niej ładune...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!