Kiedy outsourcing palet się opłaca?

Taropak

Z rozmów z logistykami wynika, że coraz więcej firm modyfikuje swoją gospodarkę paletową. Zamiast inwestować w zakup palet, decydują się na ich wynajem, choć przybywa też firm, które coraz głośniej chwalą zalety outsourcingu tych produktów. Czy jest to rozwiązanie dla każdej firmy? Postanowiliśmy spróbować odpowiedzieć na to pytanie.

Paleta jest kosztownym produktem. Nowa kosztuje około 30 zł, czyli dwukrotnie więcej niż jeszcze kilka lat temu. Łatwo policzyć, jak olbrzymie pieniądze musi każdego roku inwestować użytkownik gospodarujący setkami, tysiącami czy dziesiątkami tysięcy palet. Nie chodzi tylko o zakup, ale dochodzące do tego bieżące koszty związane z obrotem. Wyniki badań prowadzonych na polskim rynku potwierdzają, że szefowie przedsiębiorstw coraz bardziej zdają sobie sprawę z kosztów zarządzania, a właściwie z negatywnych konsekwencji, jakie ma dla poszczególnych firm brak efektywnego systemu zarządzania paletami. Rozwija się zatem zarówno wynajem, jak i outsourcing palet. To swoisty znak czasu, a polskie firmy nie są tu wyjątkiem na mapie Europy. W wielu krajach już od lat wiadomo, że w określonych wypadkach metodą „Zosi samosi” niewiele da się zrobić, a jeśli nawet jest to możliwe, to zazwyczaj wiąże się z olbrzymimi wydatkami. Stąd korzystanie z usług tych, którzy mogą to zrobić lepiej i taniej.  

Panować nad wszystkim

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy