Każde przedsiębiorstwo mające dobra ruchome powinno regularnie weryfikować stan towarów. Odpowiednie przygotowanie do inwentaryzacji wymaga kilku czynników, spośród których należy zwrócić uwagę na umiejętną organizację pracy, oprogramowanie oraz zestaw sprzętu.
Zespół inwentaryzacyjny
Michał Michniewicz, kierownik magazynu firmy Koncept-L, dzieli się z kilkoma praktycznymi poradami. – Zarządzanie zespołem w czasie inwentaryzacji powinno zależeć od tego, jaką ilością czasu dysponujemy na ów proces. Większa ilość czasu pozwala oddelegować więcej grup pracowników do przeprowadzenia remanentu. Jeśli chodzi o składy osobowe, jestem zwolennikiem tego, by na każdą grupę przypadał co najmniej jeden pracownik magazynu, celem zminimalizowania liczby błędów. Ów wymóg sprawdza się w szczególności podczas weryfikacji opakowań zbiorczych. Osoba z zewnątrz magazynu nie może mieć bowiem pewności, czy jednostka odnosi się do 10 oddzielnych sztuk, czy też jedna paczka zawiera taką ilość. Generalnie osoby liczące p...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!