Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

4 lutego 2020

Obsługa logistyczna pojazdów gotowych – przyszłość przyniesie zmiany

0 85
Zakres usług w łańcuchu dostaw pojazdów gotowych dynamicznie się zmienia. Ewolucja jest wynikiem wpływu nowych rynków, rozwoju technologicznego i zmieniających się oczekiwań klientów. Wraz ze wzrostem popularności elektromobilności, car sharingu i rynku e-commerce rola tego typu usług dalej rośnie, stwarzając nowe możliwości i wyzwania dla operatorów logistycznych.

Obsługa pojazdów gotowych, czyli usługi świadczone na terenie fabryki lub na placach dystrybucyjnych, do niedawna wymagały dużego nakładu pracy i charakteryzowały się planowaniem opartym na arkuszach kalkulacyjnych oraz indywidualnie skanowanych kodach kreskowych. Nowe rozwiązania technologiczne pomagają optymalizować tę pracę praktycznie na każdym polu. To technologia odpowiada za lokalizowanie i przydzielanie inteligentnych miejsc parkingowych, przewidywanie i planowanie pracy, inteligentne zapełnianie przestrzeni ładunkowych czy też monitorowanie dzięki systemom Business Intelligence- podkreśla Piotr FIRAK, Dyrektor Logistyki Pojazdów Gotowych.

Niedaleka przyszłość, kiedy wiele pojazdów osiągnie 4 i 5 (wysoka i pełna automatyzacja) poziom autonomiczności, przyniesie kolejne rewolucyjne zmiany w usługach logistycznych dla tego typu samochodów. Pojazd sam określi swoje miejsce postoju i status, a także pojedzie do odpowiednich miejsc parkingowych i zatok serwisowych. 

Pojazdy autonomiczne mogą drastycznie zmienić dotychczasowy sposób zarządzania usługami dla pojazdów gotowych i tworzenie harmonogramów pracy. Wykorzystując sztuczną inteligencję, takie pojazdy same będą określać swoje potrzeby i przemieszczać się do odpowiednich stanowisk serwisowych. 

Z kolei dynamiczny rozwój usług e-commerce może przyczynić się do zmian biznesowego paradygmatu usług logistycznych, gdzie własność zostanie zastąp...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy