Firma odpowiedzialna śledzi i stara się minimalizować swój negatywny wpływ na otoczenie, w którym funkcjonuje na poszczególnych etapach łańcucha dostaw. Jest to element strategii zarządzania łańcuchem dostaw i jednocześnie wielkie wyzwanie dla wszystkich osób zajmujących się logistyką w firmach.
TEKST: Agnieszka Siarkiewicz, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
W dzisiejszych czasach taka postawa zostaje już zauważana i nagradzana. „Tchibo kieruje się strategicznym, opartym na wiedzy podejściem do zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu dostaw – od wykorzystania zasobów i wytwarzania produktów do ich usuwania” – brzmiał werdykt Federalnego Związku ds. Logistyki (BVL) w Niemczech i Austrii, który przyznał Tchibo „Supply Chain Sustainability Award 2013”.
Nowe trendy w zarządzaniu łańcuchem dostaw
- Przywiązanie większej wagi do monitorowania swoich podwykonawców ma swoje uzasadnienie w najnowszych wynikach badania Allianz Risk Barometer 2013. To właśnie ryzyko związane z zarządzaniem łańcuchem dostaw znalazło się na pierwszym miejscu wśród globalnych wyzwań dla biznesu. – W obliczu kryzysu firmy nie mogą sobie pozwolić na zbagatelizowanie kwestii monitorowania i sprawdzania standardów pracy swoich dostawców – podkreśla Agata Gruszecka-Tieśluk, menedżerka ds. zarządzania wiedzą, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
W tym kontekście coraz częściej mówi się o uwzględnianiu w relacjach z dostawcami również społecznych i środowiskowych aspektów. Obok ceny i jakości usług/towarów, czyli głównych kryteriów wy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!