W ramach budowy nowego centrum dystrybucyjnego dla klienta z sektora FMCG, zaopatrującego sieć sklepów o zróżnicowanym asortymencie, zaprojektowany został szeroki wachlarz technik kompletacji i transportu. Realizowane głównie w sposób manualny operacje wewnątrzmagazynowe dla ponad 5 tys. SKU miały zostać zoptymalizowane oraz jeśli byłoby to uzasadnione – zautomatyzowane. Miało być oszczędnie, funkcjonalnie, ale przede wszystkim z widokiem na przyszłość. Na etapie projektu koncepcyjnego analizowanych było kilka alternatyw odpowiednich dla specyfiki produktów, ich rotacji, wolumenu sprzedaży oraz szeregu innych czynników. Efektem szczegółowej analizy danych było określenie m.in. wymaganej powierzchni, kosztów inwestycyjnych i operacyjnych. Po obraniu azymutu opracowana została szczegółowa koncepcja rozwiązań dla obsługi bieżącego i prognozowanego biznesu.
Ciepło – zimno
Najważniejszym czynnikiem, który wpłynął na kształt nowego CD, były zróżnicowane wymagania temperaturowe artykułów. Aby je spełnić, konieczne było wyodrębnienie obszaru ambient, który ze względu na duży udział tzw. produktów suchych będzie największy, oraz chilled i frozen. W praktyce, poza pewnymi obszarami wspólnymi (jak np. składowanie jednostek wysyłkowych), każdy będzie funkcjonować jako osobny magazyn. Każdy z nich ma osobne strefy wejścia i wyjścia towarów. Ich rozmieszczenie w ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!