Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rynek używanych wózków widłowych

21 maja 2020

NR 2 (Kwiecień 2018)

Rozważamy uruchomienie internetowej platformy sprzedażowej

0 50

O tendencje na rynku używanych wózków widłowych i strategię ich sprzedaży pytamy Klaudiusza Ziemnieckiego, prezesa zarządu OMV Polska.

Czy zauważył pan w ostatnich miesiącach nowe tendencje w podejściu klientów do zakupów używanych wózków widłowych (np. dotyczące wieku wózków, konkretnych typów wózka, kanałów sprzedaży)? Jak dostosowywana jest oferta OMV do tych zmian?

Jeszcze 8–10 lat temu wózki używane były kupowane niemal wyłącznie przez firmy, których niewielka skala działań warunkowała niewielkie oczekiwania. Firmy takie kupowały nieskomplikowane używane wózki czołowe, rzadziej zaś wózki magazynowe. Kryzys 2009 r. udowodnił jednak, że dobrze przygotowana flota wózków używanych z powodzeniem może być alternatywą dla wózków nowych. Z coraz wyższym poziomem przygotowania modeli używanych poszerzyło się grono klientów zainteresowanych takim rozwiązaniem. Również OMV Polska oferuje swoim klientom wózki używane, najczęściej w ramach projektu Flota Mieszana, kiedy w strukturach dużego zakładu produkcyjnego obciążenie poszczególnych sekcji jest mocno zróżnicowane. Każdorazowo oferujemy asortyment z pewnego źródła, z udokumentowaną historią serwisową. Przed każdą sfinalizowaną umową wózek przechodzi badania pozwalające uznać go jako w pełni sprawny pod względem wymogów bezpieczeństwa UDT oraz wewnętrznych procedur jakościowych. Rozważając popularność poszczególnych modeli, wpisujemy się w rynkowy trend znaczącego zainteresowania modelami elektrycznymi, najczęściej sprzedając model elektryczny B315. 

Jaki jest obecnie stosunek procentowy sprzedaży używanych wózków widłowych do sprzedaży wózków nowych w przypadku OMV? 

Nasze doświadczenie z ostatnich lat pozwala wnioskować, że zainteresowanie nowymi wózkami widłowymi nie spada. Kondycja przedsiębiorstw poprawia się, a oferty finansowania i wynajmu są coraz atrakcyjniejsze. Mając to na uwadze, zasadniczo koncentrujemy się na sprzedaży wózków nowych. Niemniej jednak nie zamykamy się na odbiorcę produktów używanych. Szacunkowo, w zależności od roku, wózki używane stanowią 30–35% całkowitej sprzedaży. Pamiętajmy również, że zdarzają się takie sytuacje, gdy dobrze skonfigurowana oferta na nowe wózki jest na tyle atrakcyjna, że staje się konkurencyjna w odniesieniu do modeli używanych. 

Najbardziej efektywne kanały sprzedaży używanych wózków widłowych – kontakt osobisty czy może strona internetowa?

Mówiąc o efektywności sprzedaży, warto rozważyć podział klientów na dwie grupy odbiorców. Pierwsza z nich to klienci zainteresowani modelami używanymi o stosunkowo niskich cenach (poniżej 5–7 tys. EUR za wózek czołowy). Poszukując oferty, korzystają oni z reguły z internetowych portali aukcyjnych. Druga grupa odbiorców zainteresowana jest wózkami...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy