W ostatnich rankingach sprzedażowych używane wózki widłowe wprawdzie nieco przegrywają z maszynami nowymi, nie znaczy to jednak, że brakuje na nie amatorów. Popularne „używki” mają swoją wierną klientelę i tak będzie nadal. – Nie spodziewam się odwrotu polskich nabywców od wózków używanych, obecnie stanowią mniej więcej połowę wszystkich rejestrowanych maszyn – mówi Marcin Trąbka, członek zarządu KUHN Polska (wózki Mitsubishi i Carer).
Piotr Piotrowski, dyrektor Działu Wózków Używanych STILL Polska, zauważa, że wprawdzie dynamika wzrostu sprzedaży nowych wózków jest w ostatnich latach wyższa niż używanych, jednak maszyny po renowacji pozostają istotną częścią działalności STILL Polska (w ubiegłym roku sprzedano ponad 1500 widlaków używanych). – Dzięki konsekwentnej realizacji strategii polegającej na wykupie wózków i ich odnawianiu z zachowaniem najwyższych standardów skutecznie zachęciliśmy inwestorów do kupna pojazdów z drugiej ręki. Szczególnie chętnie sięgają po nie mniejsze przedsiębiorstwa, choć ze względu na dobrą cenę są one atrakcyjne także dla dużych firm, w których wózki są potrzebne, ale nie stanowią narzędzia realizacji podstawowych funkcji biznesowych. Na podstawie wyników Europejskiego Centrum Wózków Używanych STILL, sytuację na rynku wózków używanych oceniam jako satysfakcjonującą – podkreśla.
W Jungheinrich Polska w 2017 r. stosunek sprzedaży wózków używanych do nowych wynosił 26%. Anna Witkowska, dyrektor ds. wózków używanych Jungheinrich Polska, zauważa, że decyzje o zakupie wózka podejmowane są na każdym szczeblu, w zależności od struktury firmy. To, czy dana firma decyduje się na zakup wózka używa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!