Serwisowanie maszyn to nie tylko obowiązek wynikający z przepisów (świadectwa UDT), ale również po prostu rezultat zachowania zdrowego rozsądku. Chodzi nie tylko, co w przypadku maszyn wykorzystywanych „do zarabiania” jest szczególnie ważne, by zapewnić pełną mobilność sprzętu, ograniczyć przerwy do koniecznego minimum, ale też by w konsekwencji ograniczyć TCO (Total Cost of Ownership), a zatem całkowity koszt sprzętu. Dla analizy TCO ważne jest uwzględnienie wszystkich elementów: napraw, przeglądów związanych z wymogami UDT, pełnej obsługi serwisowej (czasem umowa dotycząca pełnej obsługi serwisowej związana jest z umową długoterminowego wynajmu), tak w okresie gwarancyjnym, jak i poza nim. W przypadku przedsiębiorstw, których floty składają się z kilkudziesięciu lub kilkuset wózków, znaczące mogą być oszczędności z tytułu zastosowania pakietu full service. Interesujących propozycji dostawcy usług serwisowych mają znacznie więcej.
Elastyczność i… czas
By minimalizować straty, sprzęt trzeba serwisować możliwie szybko, najlepiej w miejscu awarii. Elastyczności w obsłudze serwisowej musi towarzyszyć też relatywnie krótki czas reakcji na zgłoszenia. Stąd kupując wózek, warto zasięgnąć języka na temat czasu reakcji serwisantów na zgłoszoną usterkę sprzętu. Oni sami deklarują zazwyczaj, że są to maksymalnie 24 godziny, podkreślają jednak, że w istocie reakcje na zgłoszenia podejmowane są zgodnie z umowami, a w niektórych przypadkach są to nawet 4 godziny (w przypadku jeśli klient działa w pobliżu stacjonarnego punktu serwisowego, reakcja jest praktycznie natychmiastowa). W każdej z firm do usprawnienia działalności serwisowej wykorzystywany j...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!