Większość liczących się dostawców wózków widłowych i magazynowych w swej ofercie ma również wózki z bateriami litowo-jonowymi. – Wszystkie wózki elektryczne Hyster o zasilaniu 24 V lub 48 V mogą być wyposażone w baterie litowo-jonowe. Baterie wykonane w technologii litowo-jonowej są znacznie lżejsze od klasycznych baterii kwasowo-ołowiowych, a należy pamiętać, że bateria w większości wózków elektrycznych stanowi istotny element przeciwwagi. W takich przypadkach skrzynia baterii litowo-jonowej musi być odpowiednio dociążona balastem – tłumaczy Michał Łątka, specjalista produktu Zeppelin Polska.
W baterie litowo-jonowe wciąż najczęściej wyposażane są wózki magazynowe (to w nich pojawiły się zresztą jako pierwsze). Rośnie jednak też zainteresowanie ich zastosowaniem w wózkach czołowych.
Wyposażane w proponowane np. przez STILL baterie Li-Ion pojazdy mogą efektywnie pracować w całym zakresie temperatur roboczych – także w chłodniach. Firmom intensywnie wykorzystującym wózki w trybie dwuzmianowym STILL jest w stanie zaproponować rozwiązania niewymagające wymiany w trakcie cyklu pracy. Tam, gdzie pojazdy nie muszą działać bez przerwy, oferowane są baterie mniejszej pojemności, których częściowe łado...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!