Wózek widłowy Clark z przeciwwagą i technologią litowo-jonową

Clark wprowadza na rynek wózki widłowe seria GEX i GTX. Trzy i czterokołowe elektryczne wózki widłowe w technologii 48 V o udźwigu od 1,6 do 2 t są teraz dostępne również z akumulatorem litowo-jonowym (Li-Ion). Dzięki serii GEX i GTX, Clark po raz pierwszy wprowadził na rynek swoje wózki widłowe z przeciwwagą z baterią litowo-jonową i dodatkowo rozszerzył portfolio produktów w zakresie technologii Li-Ion. W Polsce dystrybutorem tych wózków jest m. in. firma BiLift Polska.

Dwa silniki trakcyjne w równoległym napędzie przednim, każdy o mocy 4,4 kW i napięciu 48 V w technologii prądu trójfazowego, zapewniają szybkie przyspieszenie wózka i prędkość jazdy do 16 km/h. Zastosowane silniki prądu zmiennego są odporne na zużycie i wyjątkowo wytrzymałe. System sterowania Zapi Dual AC jest wyposażony w technologię magistrali CAN. Dostępne są trzy tryby jazdy umożliwiające energooszczędne użytkowanie wózka. Indywidualnie programowane jest także hamowanie z odzyskiem energii oraz automatyczne zmniejszanie prędkości na zakrętach. Bezpieczne użytkowanie na rampach gwarantuje standardowa funkcja rampy, która zapobiega niezamierzonemu przyspieszeniu lub cofnięciu się wózka i zapewnia, że operator zawsze ma kontrolę nad pojazdem.

Wózki elektryczne GTX/GEX mają wysokość podnoszenia do 7075 mm. Gama jest dostępna z dwoma rozstawami osi. GTX16/GEX16 ma rozstaw osi wynoszący 1312 mm. Rozstaw osi modeli GTX18/GEX18 oraz GTX20s i GEX20s wynosi po 1420 mm. Rozwiązanie Clark Li-Ion składa się z baterii litowo-jonowej wraz z systemem zarządzania baterią (BMS) i ładowarką wysokiej częstotliwości. Pojemność baterii wynosi 460 Ah dla wszystkich modeli z serii GTX/GEX. Oznacza to, że zarówno pojazdy o mniejszym, jak i większym rozstawie osi mają taką samą moc akumulatora. Ładowarka 48 V (160 A) wymaga jedynie podłączenia do prądu (wtyczka CEE 16 A) i w pełni naładuje rozładowany akumulator w ciągu zaledwie 2,5 godziny. Stan rozładowania akumulatora Li-Ion jest pokazywany na wyświetlaczu wózka widłowego. Podczas procesu ładowania na wyświetlaczu ładowarki widoczny jest również stan naładowania akumulatora Li-Ion w czasie rzeczywistym z progresem stanu naładowania. System BMS ma wyłącznik bezpieczeństwa i zapewnia bezpieczne użytkowanie akumulatora.

Przypisy