Dołącz do czytelników
Brak wyników

Czas na wagę złota

Baza wiedzy | 23 września 2021 | NR 4
0 128

Już w starożytności czas stanowił kluczową rolę w organizacji pracy całego społeczeństwa. Przez wieki kolejne cywilizacje udoskonalały zegar w duchu myśli, że czas to pieniądz. Operatorom logistycznym tej roli czasu wyjaśniać nie trzeba. Delta Trans, chcąc przyspieszyć procesy logistyczne, a przez to zaoszczędzić na czasie, zdecydowała w 2019 r. o wdrożeniu w swoich magazynach nowego systemu zarządzania – Astro WMS®. Po niespełna roku od zakończenia wdrożenia przyszedł czas na pierwsze podsumowania i weryfikację, jakie oszczędności udało się do tej pory osiągnąć.

Wyzwanie


Grupa Delta Trans jest jednym z największych operatorów logistycznych w Polsce. Posiada siedem oddziałów zlokalizowanych na południu i zachodzie kraju. Na terenie centrum logistycznego w Świętochłowicach dyspo­nuje ponad 120 tys. m² nowoczesnych powierzchni magazynowych i hal produkcyjnych. Firma zapewnia obsługę i zarządzanie takimi procesami jak: sortowanie i przepakowywanie, paletyzowanie, co-packing, order picking, etykietowanie i wiele innych. Poza podstawową działalnością logistyczną Delta Trans świadczy też usługi produkcyjne, w tym zajmuje się projektowaniem i produkcją pojemników transportowych i konstrukcji stalowych, jak również świadczy usługi w zakresie co-manufacturingu. Portfolio klientów Grupy jest imponujące – w jego skład wchodzi 60 firm, które przekazały Delcie pieczę nad swoimi operacjami magazynowymi i dystrybucją. Przy takiej liczbie klientów sporym wyzwaniem był ich sprawny onboarding. 

 


Do tej pory, żeby móc przedstawić ofertę klientowi zainteresowanemu ich rozwiązaniem, operator musiał najpierw zastanowić się, ile będzie kosztować dodanie nowych operacji do systemu, a następnie uwzględnić ten koszt w swojej kalkulacji. Z drugiej strony, wymagało to czasu i zaangażowania dostawcy systemu, co znacznie wydłużało czas oczekiwania klienta na ostateczną ofertę.

 

Wprowadzone rozwiązanie zwiększyło wydajność operacji magazynowych, a przy tym, co dla nas bardzo ważne, nie odnotowaliśmy problemów z przestojami w trakcie wdrożenia.


Kolejnym obszarem wymagającym przyspieszenia były procesy wewnątrz magazynu. Dla przykładu założenie jednej lokalizacji w starym systemie trwało ok. 2 minuty, a mówimy tu o tysiącach dynamicznie zmieniających się lokalizacji różnego typu. Podobnie czasochłonne było przyjęcie towaru, które dodatkowo powodowało dużą ilość błędów:
– W przeszłości zdarzało się, że dostawy kontenerów z Chin były przyjmowane przez 
8 roboczogodzin przez jednego magazyniera. Również samo wprowadzanie ich do systemu było czasochłonne i generowało wiele pomyłek. Potrzebowaliśmy rozwiązania, które pomogłoby nam uporządkować pracę w magazynie, zaoszczędzić czas i w rezultacie poprawić naszą konkurencyjność – mówi Aleksander Salamon, WMS Superuser Delta Trans.


Rozwiązanie 


Od czasu wdrożenia Astro WMS® onboarding nowych klientów stał się o wiele prostszym procesem, a czas od otrzymania zapytania do przedstawienia klientowi oferty znacznie się skrócił. Wynika to przede wszystkim z możliwości samodzielnej realizacji całego procesu dodania nowego klienta 3PL, bez konieczności kontaktu z dostawcą systemu. Tego typu konfiguracja zajmuje nie więcej niż kilka godzin, co jest o 40% lepszym wynikiem niż poprzednio, a co najważniejsze – może zostać przeprowadzone w całości przez superusera WMS, który w krótkim czasie zyskał kwalifikacje pozwalające na samodzielną pracę w tym zakresie. Tym samym kwestia kosztów IT w ofercie dla nowych klientów przestała być ograniczeniem, a...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy