Jak firmy zarządzają sprzedażą wózków widłowych w Polsce?

Logistyka wewnątrzzakładowa

Jedno z najciekawszych starć na rynku produktów logistycznych odbywa się pomiędzy producentami a dystrybutorami wózków widłowych. Każda z firm przyjmuje samodzielną taktykę zarządzania — biorąc pod uwagę markę, obecność na rynku, a przede wszystkim produkt, jego cenę i wszelkiego rodzaju usługi dodane. 

 

Dwumiesięczniki branżowe „Logistyka a Jakość” i „Nowoczesny Magazyn” zapytały przedstawicieli firm — prezesów, dyrektorów, szefów sprzedaży — tym razem nie o dane techniczne, o najważniejsze tematy, które pokazują strategię zarządzania, ale też obrazują to, co się dzieje na rynku. Każdej z firm występujących 
w naszym raporcie zadaliśmy ten sam zestaw pytań. Pełną, bardzo obszerną, wersję raportu opublikowaliśmy w majowo-czerwcowym wydaniu „Logistyki a Jakość” (numer 04/2008) oraz na stronie www.logisticus.pl. 
Sprawdziliśmy — jak firmy produkujące i sprzedające wózki radzą sobie na konkurencyjnym rynku. Pytaliśmy o preferencje klientów — czy kierują się oni ceną, czy też są gotowi zapłacić znacząco więcej, ale za wózek 
z wyższej półki. Poruszyliśmy jeden z najważniejszych aspektów tego rynku — temat wózków używanych. Jedno z pytań dotyczyło tego, w jaki sposób firmy prowadzą politykę działań na rynku wtórnym. Zebrany materiał pomoże dobrze zobrazować obecny stan i kierunek, w którym zmierza rynek. Może też stanowić wskazówkę dla firm-klientów, którzy szukają wózków, ale także chcą poznać metody, jakimi posługują się ich obecni lub potencjalni kontrahenci, rywalizując na bardzo konkurencyjnym rynku. 

 

O to pytaliśmy przedstawicieli firm:
1. Jakość czy cena wózka? Czym kierują się klienci? 
2. W jaki sposób można zrekompensować wzrost zainteresowania klientów rynkiem wtórnym? 
3. Jakie usługi dodane — wspierające sprzedaż wózków — cenią klienci — i jakie działania mogą zyskiwać popularność w najbliższych latach? 

 

TOYOTA ROZBUDOWUJE DZIAŁ WYNAJMU WÓZKÓW

 
1. Minęły już czasy, kiedy klient patrzył tylko na cenę zakupu wózka. Wynika to z faktu, iż cena wózka wiąże się z jakością oferowanego produktu. Im niższa cena...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy