Dział: Logistyka wewnątrzzakładowa
Wózki magazynowe wysokiego składowania Linde typu K, poruszające się w bardzo wąskich alejach roboczych (VNA), tworzą część innowacyjnego i nowoczesnego magazynu.
Przygotowanie towarów do transportu wymaga wykonania szeregu specjalnych zabiegów. Często istnieje potrzeba opasania ich taśmami z tworzyw. Tylko prawidłowe wykonanie takich operacji gwarantuje, że opakowanie będzie nienaruszone podczas przeładunku.
W ofercie wózków widłowych dominują maszyny uniwersalne, które można stosować w większości typowych sytuacji, jakie napotykamy w magazynach. Znacznie rzadziej mamy do czynienia z urządzeniami specjalizowanymi, przeznaczonymi do pracy w warunkach szczególnych — na przykład wózkami przeciwwybuchowymi lub terenowymi.
Złośliwi twierdzą, że w Chinach dobry jest tylko ryż. Rzeczywiście, niektóre produkty pojawiające się na europejskim rynku, a pochodzące właśnie z tego kraju,
odbiegają jakością od standardów obowiązujących na Starym Kontynencie.
Czy z wózkami widłowymi jest podobnie? Wtórny rynek jest dobrym miernikiem jakości.
Rozwiązania technologiczne i informatyczne wspomagające funkcjonowanie floty wózków widłowych stają się dla ich gospodarzy czymś oczywistym. Są wprawdzie wyjątki od tej reguły, jednak zasadniczo trudno znaleźć zdecydowanych przeciwników upowszechniania tego rodzaju systemów. A są to rozwiązania dwojakiego typu.
Jumbo – tym słowem zazwyczaj pieszczotliwie określa się słonia. I to właśnie słoń stał się swego rodzaju wizytówką podnośników podciśnieniowych marki Schmalz.
Dywersyfikacja dostaw gazu płynnego leży u podstaw strategii bezpieczeństwa energetycznego, które w świetle ostatnich wydarzeń jest obecnie głównym zadaniem dostawców i operatorów LPG. Dwie trzecie gazu płynnego, jaki sprowadzono do Polski w 2006 roku, pochodziło ze wschodu. Nie jest to korzystna sytuacja, gdyż tak duże uzależnienie dostaw z jednego obszaru gospodarczego stwarza pole do szantażu cenowego, z najwyższymi międzynarodowymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Dzięki doskonałemu połączeniu z portami oraz lotniskami, a także sąsiednimi prowincjami, stanowi idealne „okno” na rynki Dalekiego Wschodu.
Sortownia DPD, ulokowana w Komornikach pod Poznaniem, pracuje już na pełnych obrotach. Powstanie nowego oddziału w Poznaniu jest jednym z największych projektów inwestycyjnych firmy DPD Polska, zaplanowanych na 2007 rok. To jednak nie koniec działań — plany na najbliższe lata są nie mniej ambitne. Wśród nich jest między innymi uporządkowanie rynku przesyłek oraz budowa centralnej sortowni.
W ciągu najbliższych siedmiu lat Linde MH ma zamiar wypuścić 50 wózków przemysłowych z innowacyjnym napędem wodorowym, aby odbyły próby terenowe. Pojazdy te będą testowane przez klientów na wielu zmianach przez okres 800 godzin. Po przepracowaniu
20 tysięcy godzin będzie można zebrać potrzebne informacje o długości „życia” maszyny.
We wrześniu 2008 roku w czasie targów Taropak w Poznaniu, a także przy okazji branżowej imprezy Sztaplar Show 2008, Nissan Forklift zaprezentował szerokiej publiczności po raz pierwszy w Polsce niektóre spośród wózków widłowych magazynowych. Od jesieni uzupełniły one dotychczasową ofertę firmy.
Magazyn Action S.A. w Zamieniu jest obecnie jednym
z najnowocześniejszych centrów logistycznych
w Europie. Po rozbudowie — przy zachowaniu tego samego poziomu zatrudnienia — maksymalna wydajność nowego magazynu zwiększyła się trzykrotnie, z obsługi 15 tysięcy paczek do 45 tysięcy dziennie. Magazyn jest również niezwykle ważnym ogniwem współpracy firmy Action z firmą kurierską UPS, zapewniającą dystrybutorowi sprzętu IT obsługę logistyczną.