W połowie marca zarząd Toyoty Handling Material Europe zaprezentował swoje nowe produkty w szwedzkiej fabryce — wózki widłowe do automatycznej kompletacji zamówień. Chociaż oficjalnie nowa gama produktów Toyoty HME zostanie zaprezentowana podczas tegorocznych majowych targów CeMAT 2011 w Niemczech, to niektórymi produktami THME już się chwali i ogłasza jako nową erę w kompletacji.
Dział: Logistyka wewnątrzzakładowa
Współpraca mediolańskiego studia designerskiego Zagato i producenta wózków widłowych oraz urządzeń techniki magazynowej OM przynosi znakomite efekty.
Firma HC odnowiła ofertę swoich wózków widłowych. Maszyny serii R trafiły już do sprzedaży w Polsce. Czy tak, jak w przypadku wielu innych produktów, również na rynku wózków widłowych jesteśmy skazani na chińską ekspansję? - pytanie to zadają sobie konkurenci i analitycy.
Atutem dyskontów są niskie ceny produktów. Ograniczona liczba pozycji asortymentowych sprawia, że obsługa logistyczna takich placówek jest zazwyczaj nieco uproszczona.
Paletę wózków stosowanych w tego rodzaju placówkach tworzą maszyny prowadzone ręcznie, jak również samojezdne. Cechą wspólną tych ostatnich jest elektryczny napęd.
W maszynach używanych na terenie zamkniętych obiektów inne źródła nie są wykorzystywane.
Salon Logistyki, Transportu i Spedycji Transporta jest integralną częścią Międzynarodowych Targów ITM Polska (Innowacje Technologie Maszyny). Tegoroczna, czerwcowa edycja trwała cztery dni, a jednym z patronów medialnych ekspozycji była nasza redakcja.
W czasie targów szukaliśmy ciekawych rozwiązań, które mogą zainteresować branżę magazynową.
W przypadku wewnątrzzakładowego transportu płynnego betonu mamy do czynienia z ciężkim zadaniem w najbardziej dosłownym tego słowa znaczeniu. Jest to szczególnie widoczne w przypadku jednego z największych niemieckich producentów prefabrykatów betonowych: Rekers Betonwerk GmbH & Co. KG. Ta rodzinna firma, pochodząca z Dolnej Saksonii, nie zadowoliła się żadnym z dotychczas stosowanych konwencjonalnych rozwiązań transportowych. W ten sposób – bazując na własnym pomyśle i we współpracy z firmą TERRA – powstał wyjątkowy pojazd transportowy.
W dzisiejszych czasach, gdy komputer oraz Internet stały się powszechnie dostępnymi narzędziami pracy, zabawy i kontaktów międzyludzkich, wielokrotnie sugerowane było, że zapotrzebowanie na papier jako powszechnie otaczający nas element życia codziennego, będzie coraz mniejsze. Jednakże doświadczenia ostatnich dziesięcioleci, we wszystkich krajach globu ziemskiego, jednoznacznie dowodzą, że konsumpcja rożnych rodzajów tego produktu wciąż rośnie.
Firma Komatsu Forklift wprowadza na rynek wózki o udźwigu od 3,5 do 5 ton z silnikami spalinowymi o mniejszym zużyciu paliwa oraz niższych kosztach operacyjnych.
Zastosowanie firmowanych przez producentów wózków widłowych systemów wspomagających zarządzanie flotą wózków widłowych przynosi bardzo wymierne korzyści — związane z obniżeniem kosztów eksploatacyjnych i nakładów pracy, a z podniesieniem efektywności pracy. „Logistyka a Jakość” i „Nowoczesny Magazyn” wzięły pod lupę dedykowane systemy wspomagające osoby odpowiedzialne za zarządzanie flotą wózków widłowych.
W Lipsku włoska korporacja Pramac zaprezentowała polskim i niemieckim firmom dealerskim, rozważającym poszerzenie swej oferty urządzeń magazynowych, odnowioną gamę wózków. Głównymi „bohaterami” spotkania były wózki czołowe FLX (LPG, elektryczne i diesel) oraz wózek typu reach truck — RTX20.
Redakcja „Nowoczesnego Magazynu” tym razem szukała na rynku oszczędnego, niewielkiego wózka widłowego. Kierowaliśmy się kilkoma głównymi wytycznymi.