Jak rozplanować towar, by go szybko sprzedać?

Zarządzanie

W jaki sposób ułożyć towary na półkach, żeby do koszyka klienta trafiło wszystko, o czymkolwiek zamarzy? 
Na przykład bułki tartej może przecież szukać 
przy pieczywie, przyprawach do panierki albo na regale 
z mąką i cukrem. Rozplanowanie położenia towarów 
staje się jeszcze trudniejsze, kiedy weźmiemy pod uwagę ich termin ważności i częstotliwość dostaw.
Studenci handlu i marketingu poznańskiej Akademii Ekonomicznej od 29 listopada uczą się nową metodą, 
jak nie zginąć w gąszczu tych kryteriów i najlepiej zagospodarować regały samoobsługowego marketu. 

 

REKLAMA

W programie Space Planning by Intactix możemy zaplanować rozmieszczenie konkretnych marek piwa oraz dojrzeć, jak nasza ekspozycja będzie wyglądać w rzeczywistości.

 

Studenci AE jako jedyni w Polsce korzystają z kosztownego oprogramowania, które podarowała im firma Strategix. Poznańscy studenci poznają dwa programy: Space Planning by Intactix oraz Floor Planning by Intactix. 
— Pierwszy z nich służy przede wszystkim do porządkowania asortymentu na regałach tak, aby w sklepie znajdowało się to, na co jest popyt ze strony klientów — tłumaczy Barbara Borusiak, która na AE w Poznaniu prowadzi przedmiot nowoczesne zasady handlu i będzie wykorzystywać oprogramowanie na zajęciach. — W efekcie Space Planning pozwala ograniczyć straty, które powstają, kiedy klient nie kupił ulubionej kawy, ponieważ zabrakł...

TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do materiałów
Zaloguj się

Przypisy