Jako alternatywę dla tych znanych i powszechnych rozwiązań można obecnie zaproponować baterię litowo-jonową. Rozwiązanie to, którego początków należy szukać w latach 30. XX w., kiedy opracowano pierwszą baterię litowo-siarkową, a następnie w 1969 r. baterię litowo-chlorkowo-tionylową, przez wiele lat nie było rozwijane, aż do czasu, kiedy zainteresował się nim przemysł samochodowy w celu wykorzystania ich w samochodach hybrydowych.
W obecnej chwili możemy spotkać baterie litowo-jonowe w bardzo wielu urządzeniach, które wykorzystujemy na co dzień, jak np. baterie w wiertarkach, telefonach komórkowych, aparatach fotograficznych, komputerach i oczywiście w samochodach hybryd...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!