Jungheinrich dostarcza 100-tysięczny wózek widłowy z technologią litowo-jonową: wydajność i zrównoważony rozwój dla firmy Amazon w Lipsku

Aktualności

 

  • Udział pojazdów litowo-jonowych rośnie w nieproporcjonalnie wysokim tempie.
  • Technologia litowo-jonowa Jungheinrich imponuje jakością i efektywnością kosztową.
  • POWERLiNE wyznacza nowe standardy wydajnej i zrównoważonej intralogistyki

Firma Jungheinrich dostarczyła swój 100-tysięczny wózek widłowy z akumulatorem litowo-jonowym. Wózek wysokiego składowania ETV 216i wraz z 15 identycznymi pojazdami jedzie do magazynu Amazon w Lipsku, gdzie już pracuje około 140 innych elektrycznych wózków widłowych Jungheinrich. „Dla nas, w Jungheinrich, dostawa 100-tysięcznego wózka litowo-jonowego jest szczególnym kamieniem milowym, z którego jesteśmy bardzo dumni. Jako pionier elektromobilności w magazynach, byliśmy pierwszym producentem, który zastosował wydajną technologię litowo-jonową, zmieniając tym samym naszą branżę – wyjaśnia Christian Erlach, członek zarządu Jungheinrich AG. Dziś akumulatory litowo-jonowe to standardowe wyposażenie zrównoważonych, bezemisyjnych magazynów. W szczególności wyróżnia je efektywność energetyczna. Elektryczny wózek widłowy z akumulatorem litowo-jonowym emituje mniej niż połowę CO2 w porównaniu do wózka widłowego z silnikiem diesel o tej samej klasie wydajności, przez cały okres eksploatacji, łącznie z produkcją. Wykorzystując energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii, emisje CO2 podczas pracy wózków li-ion można zmniejszyć nawet o 90 procent w porównaniu z silnikami spalinowymi. Technologia litowo-jonowa wnosi zatem znaczący wkład w bardziej zrównoważoną intralogistykę.

W 2011 roku firma Jungheinrich jako pierwszy na świecie producent wózków widłowych wprowadziła do seryjnej produkcji wózek z akumulatorem litowo-jonowym. W międzyczasie technologia ta przekształciła się w najszybciej rozwijającą się technologię akumulatorów w wózkach widłowych. Przekonuje wysoką wydajnością przy zmniejszonym zużyciu energii, krótszym czasem ładowania, bezobsługowością i długą żywotnością. W 2018 r. Jungheinrich jako pierwszy producent wprowadził na rynek wózki widłowe z całkowicie zintegrowanym akumulatorem litowo-jonowym (POWERLiNE). Do 2025 r. firma chce uzyskać 70-procentowy udział pojazdów litowo-jonowych w sprzedanej flocie.

ETV 216i dostarczony do magazynu firmy Amazon w Lipsku to pojazd serii  POWERLiNE. Dzięki koncepcji zintegrowanych akumulatorów litowo-jonowych firma Jungheinrich po raz kolejny ustanowiła nowy standard. Pod względem projektu i konstrukcji pojazdy POWERLiNE konsekwentnie wykorzystują wszystkie zalety akumulatora litowo-jonowego: są krótsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe niż wszystkie wcześniejsze wózki widłowe. Tworzą też to, co w magazynie najcenniejsze: przestrzeń. Kolejna szczególna cecha POWERLiNE: pojazdy są całkowicie neutralne pod względem emisji CO do momentu dostarczenia do klienta. Gwarantują to zrównoważona i wydajna energetycznie produkcja, a także certyfikowana kompensacja emisji, które są obecnie nieuniknione podczas produkcji. W tym celu Jungheinrich inwestuje w projekty związane z energią słoneczną, wiatrową i biomasą. „Szczególnie cieszy nas fakt, że nasz 100-tysięczny wózek li-ion to pojazd Jungheinrich POWERLiNE”, mówi Erlach.

Przypisy