Karton... nie tylko do transportu

Taropak

Czy opakowanie zbiorcze może być elementem marketingu producenta? Coraz częściej to właśnie ono staje się elementem strategii marketingowej. Co ważne, nie oznacza to wcale, że zatraciło swoje pierwotne funkcje. Wręcz przeciwnie.

Dawniej zakup produktów w opakowaniach zbiorczych kojarzony był przede wszystkim z hurtowniami. W latach 90. pojawiły się w Polsce sieci sklepów typu cash&carry – oferujące konkurencyjne ceny, ale wymagające przy tym zakupu całych opakowań zbiorczych. Klientem dla nich był przede wszystkim odbiorca biznesowy, dla którego zakup większej ilości oznaczał niższą cenę jednostkową i możliwość rzadszego uzupełniania zapasów. Obecnie także i klient detaliczny coraz częściej decyduje się na zakup większej partii produktów jednego rodzaju. Wynika to z kilku powodów: z jednej strony popularne stają się mniejsze opakowania, z drugiej – stale rośnie poziom konsumpcji. A z trzeciej – także specjaliści od marketingu po cichu „zachęcają” nas, by kupować coraz więcej i więcej. Opakowania zbiorcze realizują zadania marketingowe głównie w handlu i dystrybucji – to tam bowiem istnieje szansa na ich „kontakt” z klientem, kupującym często pod wpływem impulsu.

 

Opakowanie SRP dla żelków owocowych. Nominacja w konkursie Art Of Packaging Professional 2009 
fot. Werner Kenkel Spółka z o.o.

 

Z korzyścią dl

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy