Dawniej zakup produktów w opakowaniach zbiorczych kojarzony był przede wszystkim z hurtowniami. W latach 90. pojawiły się w Polsce sieci sklepów typu cash&carry – oferujące konkurencyjne ceny, ale wymagające przy tym zakupu całych opakowań zbiorczych. Klientem dla nich był przede wszystkim odbiorca biznesowy, dla którego zakup większej ilości oznaczał niższą cenę jednostkową i możliwość rzadszego uzupełniania zapasów. Obecnie także i klient detaliczny coraz częściej decyduje się na zakup większej partii produktów jednego rodzaju. Wynika to z kilku powodów: z jednej strony popularne stają się mniejsze opakowania, z drugiej – stale rośnie poziom konsumpcji. A z trzeciej – także specjaliści od marketingu po cichu „zachęcają” nas, by kupować coraz więcej i więcej. Opakowania zbiorcze realizują zadania marketingowe głównie w handlu i dystrybucji – to tam bowiem istnieje szansa na ich „kontakt” z klientem, kupującym często pod wpływem impulsu.
REKLAMA

fot. Werner Kenkel Spółka z o.o.
Z korzyścią dla sprzedawcy... czy klienta?
Umieszczenie na półkach...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!