Dobra koniunktura na rynku sprzyja rozwojowi firm działających zarówno w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. – Potencjał rozwoju obszaru logistyki kontraktowej w kraju jest duży, gdyż koniunktura ekonomiczna jest nadal bardzo dobra. DB Schenker w Polsce, jeśli chodzi o logistykę kontraktową, odnotowuje dwucyfrowy wzrost – mówi Monika Hapter, head of business development w DB Schenker.
Monika Hapter head of business development DB Schenker |
|
Zmienia się geografia biznesu, zachowania odbiorców, rozwijają się technologie, dlatego bez zaawansowanych rozwiązań informatycznych nie ma już możliwości prowadzenia działalności logistycznej. Te wszystkie zmiany również mają wpływ na logistykę kontraktową i tak było zawsze. To, co obecnie szczególnie odczuwamy, to tempo zmian i niepewność przyszłości. Trzeba być bardziej zwinnym i elastycznym. Jest to duże wyzwanie dla dojrzałych i wielkich organizacji, a dla małych oznacza duże ryzyka wpływające na ich istnienie w ogóle w dłuższej perspektywie. Na tę dynamikę świetnie reaguje rynek start-upów. |
Bywa, że wzrost popytu następuje na tyle szybko, że firma przestaje radzić sobie ze sprawnym działaniem w zakresie logistyki. – Nie wszystkie firmy, które doświadczyły wzrostu popytu na swoje produkty, mają odpowiednią wiedzę i możliwości prowadzenia logistyki w optymalny sposób i zderzają się z barierą obsługi logistycznej bez odpowiedniego zaplecza. Działając własnymi siłami, nie są w stanie dostarczyć swoich produktów na rynek, tym samym zagrożony zostaje wzrost przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji operator logistyczny, wraz ze swoją wiedzą operacyjną i posiadanymi zasobami, jest swoistym gwarantem realizacji dostaw do odbiorców – tłumaczy Marek Pluciak, logistics solution design manager Raben Logistics Polska.
Dynamiczny wzrost
Ale dynamiczny rozwój logistyki kontraktowej na polskim rynku ma swoje źródła również poza granicami kraju. – Mimo rosnących kosztów wynagrodzeń Polska jest wciąż atrakcyjna dla firm z Europy Zachodniej, które podążają za wielkimi z branży e-commerce i szukają oszczędności, przenosząc centra dystrybucyjne do Polski – mówi Dawid Krause, contract logistics sales director w Hellmann Worldwide Logistics Polska.
– Rozbudowująca się infrastruktura drogowa, nowoczesne magazyny, zdecydowanie niższe koszty pracy niż na zachodzie Europy oraz widmo Brexitu stały się motorem napędowym do przenoszenia i inwestowania w magazyny oraz gromadzenia zapasów na terenie Polski – uważa Michał Rdzanek, business development manager Fiege.
Michał Rdzanek business development manager Fiege |
|
Do najczęstszych błędów we współpracy z operatorem po stronie potencjalnych klientów należy zaliczyć:
Najczęściej popełniany błąd po stronie klienta stanowi jednak brak chęci lub świadomości dotyczącej dzielenia się z operatorem planami sprzedażowymi. Jest to integralna część współpracy, bezpośrednio przekładająca się na poziom usług świadczonych przez operatora. |
Efektem tego jest ciągle ros...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!