Punkt w rozwoju firmy, do którego często dochodzą klienci, to ten, w którym już nie tylko marketing i rozbudowa sieci sprzedaży mogą wpływać na sytuację rynkową, lecz także to, co dzieje się pomiędzy zamówieniem klienta a dostawą zamówionych towarów.
Postrzeganie tego elementu działalności bardzo często opiera się na zasadzie „źródło powstawania kosztów”, co powoduje naturalną chęć do ich redukcji lub wręcz nawet całkowitej eliminacji. Rzadziej klienci dostrzegają potencjał wynikający z możliwości tkwiących w optymalizacji procesów logistycznych, w celu zwiększenia zyskowności całości swojego biznesu.
Grupą docelową dla realizacji projektów automatyzacji sortowania powinny być te firmy, które spełniają następujące warunki oddzielnie lub w związkach przyczynowo-skutkowych:
- szybki przyrost sprzedaży (e-commerce),
- niewydolność procesów realizacji dostaw (w oknie czasowym, sekwencji lub wyznaczonych trasach),
- brak możliwości wykonania dodatkowej usługi podczas dostaw związanych z wartością towaru, np. opakowanie, dodatki informacyjne i produktowe, zapewnienie bezpłatnego zwrotu, dostawa na określone miejsce i o określonym czasie etc.,
- brak możliwości zatrudnienia kolejnych pracowników (deficyty wykwalifikowanej siły pracowniczej na lokalnym rynku),
- stale rosnący asortyment dostępnych produktów,
- realizacja dostaw just-in-sequence,
- konieczność konsolidacji dostaw np. z dostawami spoza własnego magazynu,
- wielokanałowość procesów sprzedażowych,
- duża...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!