Metoda szybkiego prototypowania

MOBILNY MAGAZYNIER

Procesy obsługi zwrotu wadliwych dostaw wydają się prostymi operacjami z punktu widzenia funkcjonalności systemów zarządzania magazynami, zarówno w bieżącej obsłudze tych procesów, jak i ich implementacji. Dla magazyniera wszak wydanie zwrotu jest taką samą operacją, jak obsługa każdej innej dostawy. Wymaga kompletacji, pobrania z magazynu, załadunku i zaksięgowania wydania. Jeśli jednak przyjrzeć się tym procesom dokładniej, to widać, że są to procesy zintegrowane, wykraczające daleko poza typowe funkcje systemu WMS, a ich prawidłowe wdrożenie często nastręcza trudności. Jakie są tego przyczyny? 

Myślę, że można mówić o trzech rodzajach przyczyn. Po pierwsze, procesy obsługi zwrotów są procesami niejako pobocznymi, jako takie nie budują wartości, są procesami non-value adding. Te procesy wskazują też na problemy w innych obszarach przedsiębiorstwa. Pokazują na przykład problemy we współpracy z dostawcą, który nie zapewnia stałej, wysokiej jakości surowców, czy na procedury kontroli jakości, które nie są w stanie wychwycić wszystkich wadliwych dostaw. Połączenie operacji kontroli jakości z zarządzaniem statusem zapasu w magazynie, odzwierciedlenie w systemie decyzji podejmowanych przez dział kontroli jakości (KJ) i przekazanie ich do magazynu wymagają ścisłej integracji tych dwóch obszarów. Moim zdaniem najlepiej odpowiadają na tę potrzebę systemy zintegrowane, gdzie funkcje KJ i WM są realizowane w jednym spójnym oprogramowaniu – jako moduły te...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy