Dołącz do czytelników
Brak wyników

Na ostatnią milę w magazynie

Baza wiedzy | 15 września 2021 | NR 2
0 46

Na polski rynek wchodzi sprawdzona, niemiecka technologia przenośników teleskopowych produkowanych przez Europa Systems. Z tej technologii korzystają największe światowe marki kurierskie, takie jak DPD, GLS czy UPS.

W czasach, gdy pandemia Covid-19 nałożyła szereg obostrzeń związanych z bezpieczeństwem pracy w magazynach, a jednocześnie obserwujemy wzrost liczby zamówień w kanale e-commerce i przesyłek kurierskich, okazuje się, że sprawna obsługa operacji magazynowych stała się kluczowym czynnikiem sukcesu.Jak zwiększyć wydajność w obszarze załadunku i rozładunku paczek, borykając się z ograniczoną liczbą pracowników magazynowych? Jednym z ciekawszych rozwiązań, które usprawniają ostatni etap logistyki towaru w magazynie, czyli jego załadunek na samochód lub kontener, są przenośniki teleskopowe.Europa Systems to polski producent, który od ponad 20 lat projektuje i wdraża zautomatyzowane linie przenośników w magazynach i centrach dystrybucyjnych na całym świecie. Firma poszerza swoje portfolio o przenośniki teleskopowe. Urządzenia są produkowane w Polsce na niemieckiej licencji i technologii, z której korzystają największe światowe marki kurierskie, takie jak DPD, GLS czy UPS.


Jak działa przenośnik teleskopowy od Europa Systems?


Teleskopowy przenośnik dzięki regulacji długości daje możliwość doboru punktu załadunku i zrzutu, minimalizując tym samym konieczność ręcznego przenoszenia produktów. Zastosowanie panelu operatorskiego i joysticka ułatwia obsługę urządzenia. W ofercie Europa Systems dostępne są dwa typy przenośników – rolkowy (w wersji 1000 mm i 800 mm) i taśmowy (600 mm i 800 mm). Urządzenia wymagają wyłącznie podłączenia do sieci elektrycznej (400 V/50 Hz/32 A/15 kW)
Przenośniki teleskopowe to najlepszy wybór dla magazynów, w których pojawia się konieczność zwiększenia wydajności, gdy ilość dostępnego miejsca jest ograniczona lub nie ma możliwości i środków na przebudowanie całego systemu. Od dziś Europa Systems oferuje sprawdzoną światową technologię przenośników teleskopowych, która w krótkim czasie i korzystnych cenach jest już dostępna (a także serwisowana) w Polsce! 

Więcej informacji o przenośnikachteleskopowych dostępne na www.europasystems.pl lub za pośrednictwem e-maila sales@europasystems.com

 

Kiedy w Twoim magazynie będzie jeździł AMR?

Mobile Industrial Robots (MiR) przeprowadził ankietę wśród amerykańskich firm motoryzacyjnych, elektronicznych, FMCG i logistycznych (3PL) dotyczącą ich podejścia do automatyzacji procesów intralogistycznych (logistyki wewnątrzzakładowej). MiR zapytał respondentów m.in. o rzeczywisty okres, w którym autonomiczne roboty mobilne (AMR) mogłyby zostać włączone do wewnętrznej logistyki, o ich wpływ na przemysł oraz najważniejsze bariery w automatyzacji.

 

Ściskanie marży i obniżanie kosztów powstrzymują producentów przed inwestowaniem w nowe technologie. Chcą zobaczyć wyraźny i krótkoterminowy zwrot z inwestycji. W rzeczywistości 88% liderów biznesowych badania stwierdziło, że obawy związane z prędkością ROI spowalniają obecnie ich próby automatyzacji. Ponad połowa respondentów z każdego segmentu stwierdziła, że zwrot z inwestycji w automatyzację nie jest wystarczająco szybki. W wynikach badania rysują się pierwsze trzy bariery związane z automatyzacją: problemy z oszacowaniem ROI, różne konfiguracje biznesowe i problemy z podaniem wskaźników wartości.Coraz bardziej złożone i szybko zmieniające się rynki mogą utrudnić obliczenie dokładnych wartości kosztów i korzyści. 
To z kolei powstrzymuje projekcję rzetelnego ROI, utrudniając próby zakupu na wysokim poziomie. Raport wykazał, że 75% ankietowanych rozumie pozytywne skutki zastosowania AMR w miejscu pracy. 59% uważa, że AMR pomoże im obniżyć koszty. Jednak ponad połowa nadal ma trudności z jednoznacznym uzasadnieniem biznesowym. Automatyzacja nie jest uniwersalna. Elementy, które mogą sprawić różnicę, to np. układ podłogi, potencjał siły roboczej, finanse, trendy branżowe i geografia – żeby wymienić tylko kilka. Ta wariancja stanowi nadrzędny problem dla producentów w USA. 75% ankietowanych stwierdziło, że ich procesy mogą być zbyt zmienne lub zbyt małe, aby automatyzacja była opłacalna. 65% stwierdziło również, że mają średnie lub duże obawy związane z mo...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy