Nominowani do IFOY 2021

WEWNĘTRZNY TRANSPORT

To już ostatnia prosta przed finałem konkursu IFOY AWARD 2021 (International Intralogistics and Forklift Truck of the Year). W dziewiątej edycji „Oskarów intralogistyki” jury wybrało 17 urządzeń i rozwiązań 14 producentów, które będą rywalizować o tytuł najlepszych produktów intralogistycznych roku. 
 


Do organizatorów trafiło tym razem 36 zgłoszeń. Wśród finalistów znalazły się pojazdy sterowane automatycznie (AGV), roboty, pojazdy specjalne, oprogramowanie i złożone rozwiązania magazynowe. 
– W tym roku jury w swoich nominacjach skupiło się na kilku topowych modelach wśród klasycznych wózków widłowych i sprzętu magazynowego, natomiast bardzo mocno skupiło się na magazynie nie tak odległej przyszłości. To jest jasne określenie, dokąd zmierza rozwój w intralogistyce; autonomizacja, technologia, oprogramowanie i całościowe rozwiązania są obecnie ważniejsze niż kiedykolwiek. Finały będą bardzo emocjonujące. Tylko ci, którzy przewyższają swoich bezpośrednich konkurentów pod względem innowacyjności, mają szansę na wygraną – mówi Anita Würmser, przewodnicząca jury IFOY.
Oceniane kryteria obejmują wartość innowacji, technologię, ergonomię i obsługę, bezpieczeństwo, atrakcyjność rynkową, projekt i korzyści dla klienta, a także opłacalność i zrównoważony rozwój. Warto wiedzieć: Finalistów porównuje się nie w poszczególnych kategoriach, ale z konkurencyjnymi produktami i rozwiązaniami na rynku. 


Pewna wygrana


Irlandzka firma Cargotec Engineering Ireland zapewniła sobie miejsce w finale, prezentując drugą generację MOFFETT E4-25.3NX, czyli pierwszego na świecie w pełni elektrycznego wózka widłowego podwieszanego do pojazdów ciężarowych. Tego typu wózki są używane w wielu branżach na całym świecie. Na przykład do rozładunku materiałów budowlanych, drewna, gazów, napojów, czy żywności, ale również w dostawach ostatniej mili, rolnictwie (darń, karma dla zwierząt) i wielu innych. W związku z tym szybko rośnie zapotrzebowanie na niższą emisję spalin i dostawy wolne od hałasu (np. w nocy), co stanowi wyzwanie dla obecnych wózków widłowych z silnikiem wysokoprężnym. Dzięki nowej serii e możliwe będzie realizowanie dostaw bezemisyjnie i bezgłośnie, a nawet dostaw w pomieszczeniach bezpośrednio z samochodu dostawczego. 
Wszystkie maszyny MOFFETT e-Series NX będą wyposażone w system Hi-Connect, który będzie monitorował ponad 100 parametrów maszyn i wyświetlał niektóre z nich na HMI, a inne na portalu Hi-Connect. Parametry obejmują zakres od pojemności akumulatora po trasę i czas dostawy, bezpieczeństwo kierowcy i powiadomienia serwisowe.

Cargotec Engineering Ireland zapewniła sobie miejsce w finale, prezentując drugą generację podwieszanego wó...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy