Raz w miesiącu czy częściej? Przeglądy i konserwacja przenośników taśmowych

WEWNĘTRZNY TRANSPORT

Bezpieczeństwo ważne jest zarówno dla ludzi obsługujących przenośniki, dla tych, którzy je konserwują, jak i dla całości funkcjonowania magazynu. Należy pamiętać, że np. taśma przenośnika jest elementem o najniższej trwałości, a jednocześnie koszt jej zakupu to nawet 50% wartości całego urządzenia. Z tych powodów to ją przede wszystkim należy konserwować, a profilaktyczne procedury z tym związane podają wszyscy liczący się producenci.

Konserwacja profilaktyczna jest zalecana co najmniej raz na miesiąc. W jej ramach trzeba  sprawdzać taśmy pod kątem brakujących lub uszkodzonych modułów. Jeśli takie się znajdą, należy naprawić bądź wymienić uszkodzone części.  Sprawdzać należy też koła zębate w zakresie nieprawidłowego prowadzenia lub ruchu na wałku. Chcąc uniknąć przedwczesnego zużycia taśmy i kół zębatych, trzeba te uszkodzone naprawić albo wymienić.  Brakujące lub uszkodzone rolki powrotne, klocki ślizgowe czy profile ślizgowe to także częsty problem, który należy weryfikować co miesiąc. Warto je naprawić, aby taśma i koła zębate za szybko się nie zużywały. Kolejna kwestia to brakujące, uszkodzone lub wystające piny, które trzeba naprawić bądź wymienić. Warto ponadto sprawdzić wszystkie źródła dostarczające zasilanie urządzenia (przewody pneumatyczne, końcówki,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy