Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rossmann i EPG: Gotowi razem na cyfrową przyszłość

Baza wiedzy | 21 września 2021 | NR 5
0 292

Posiadając obecnie 1892 punktów w Europie Wschodniej, z czego blisko 1400 znajduje się w ok. 400 miastach w Polsce, a także kolejne 2196 sklepów w Niemczech, Rossmann jest jedną z największych sieci drogeryjnych w Europie. Od momentu założenia w Niemczech w 1972 r. przez Dirka Roßmanna grupa przedsiębiorstw znacznie się powiększyła: nie tylko otworzyła nowe rynki zbytu, ale także strategicznie rozbudowała cały łańcuch logistyczny. Ponadto Rossmann konsekwentnie realizował w ostatnich latach proces cyfryzacji magazynów centralnych i regionalnych. Od ponad dwóch dekad Rossmann opiera się na systemie zarządzania magazynem LFS firmy Ehrhardt + Partner Group (EPG).

Od tuszu do rzęs, przez czekoladę, środki czystości i detergenty po tostery do kanapek: Rossmann ma w swojej ofercie ponad 22 000 różnych artykułów. Każdego dnia ok. 400 wysyłek opuszcza regionalne magazyny i zaopatruje blisko 2200 sklepów Rossmann w Niemczech. Precyzyjna koordynacja tej ogromnej ilości wolumenu logistycznego wymaga indywidualnych rozwiązań informatycznych. W sześciu krajach europejskich logistyka grupy Rossmann opiera się na systemie zarządzania magazynem LFS firmy Ehrhardt + Partner Group (EPG) – i robi to od ok. 20 lat. 
Nie tylko Rossmann rozwinął się wraz z systemem LFS, ale również zakres funkcjonalny LFS dostosował się do wymagań kompleksowej logistyki tej firmy. Obejmuje to np. płynne i przejrzyste przepływy procesów, niezbędne dla codziennych dostaw do sieci drogerii. Jeśli dany produkt nie jest dostępny w magazynie regionalnym, firma Rossmann korzysta z tzw. usługi wahadłowej. W takich przypadkach system WMS LFS zamawia dostawę brakujących towarów z niemieckiego magazynu centralnego. 


Wszystkie nitki łączą się w magazynie centralnym 


W magazynie centralnym w Landsberg (Niemcy) firma Rossmann...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy