Wymiana palet w Niemczech szansą dla polskich spedytorów

SYSTEMY SKŁADOWANIA

Jak reagują polscy przewoźnicy, gdy chodzi o wymianę palet w Niemczech? Zlecenia transportowe z dopiskiem „wymiana palet” nie są zbyt popularne wśród firm spedycyjnych z Polski. Przyczyny odmowy są złożone i wynikają z braku zrozumienia rynku transportowego w Niemczech. Niniejszy artykuł szczegółowo wyjaśnia, w jaki sposób wymiana palet w Niemczech może stać się szansą dla polskich spedytorów.

Palety w Niemczech

Wymiana palet w Niemczech jest bardzo popularna i często stosowana. Chociaż nie ma oficjalnej ustawy dotyczącej wymiany palet, spedytorzy są przygotowani do wymiany normalnych palet Euro z klientami końcowymi. Wymienianym nośnikiem ładunku jest standardowa paleta Euro, marki EPAL lub EUR. Obecnie na rynku istnieją dwie marki europalet, które są produkowane i sprawdzane jakościowo według tego samego standardu konstrukcyjnego. Tylko one podlegają wymianie. Przy próbie wymiany jednorazowych palet drewnianych w rozmiarze europalety bez znaku EPAL lub EUR przy rampach załadunkowych okaże się, że nie są to oryginalne palety euro i jako jednorazowe nie podlegają standaryzowanej wymianie.

Jak działa podwójna wymiana palet?

Gdy chodzi o wymianę palet, to prawnicy mówią o tzw. podwójnej wymianie. W pierwszej do zakładu lub fabryki trafiają puste palety euro od firmy spedycyjnej. Spedytor przejmuje pełne palety euro i jedzie do klienta końcowego, aby przekazać mu towar i otrzymać puste europalety. Taka wymiana jest potwierdzana w dokumentach dostawy, kwitowana na podstawie dokumentów przewozowych CMR i kwitów paletowych. Wielu spedytorów i nadawców stosuje osobny dokumen...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy