Sprawna logistyka to element przewagi nad konkurencją

POWIERZCHNIE MAGAZYNOWE

Dziś widać wyraźnie, że świat wirtualny przenika się ze światem realnym, co również widoczne jest w zachowaniach zakupowych klientów IKEI – mówi w rozmowie z Januszem Mincewiczem Sebastian Kaczmarski, Central Fulfilment Operations Manager, IKEA Distribution Services S.A.

W jakim zakresie pandemia i wojna w Ukrainie zakłóciły łańcuch dostaw w Ikei?

REKLAMA

Sebastian Kaczmarski, Central Fulfilment Operations Manager, IKEA Distribution Services S.A.

Pandemia COVID-19 i wojna to zdarzenia wyjątkowe, niespodziewane i zmieniające otaczającą nas rzeczywistość. Oczywiście sektor logistyki nie pozostał wolny od wpływu tych wydarzeń. Zachwianie sprzedaży, zmiany zachowań konsumentów, ale również wprowadzane środki bezpieczeństwa sanitarnego wpłynęły na potrzebę szybkiego dostosowania się do zmieniających się realiów. Nastąpiła większa otwartość klientów na zakupy zdalne i tym samym jest zdecydowany większy udział sprzedaży online, który wymaga odpowiedniego przygotowania, a także zmian w siatce logistycznej. Ostatnie lata to właśnie przemodelowania krajowej sieci logistycznej, inwestycje w zdolności produkcyjne, wdrożenie nowych technologii. To również czas budowania zapasów i dywersyfikacji ryzyk, tak by lepiej być przygotowanym na kolejnego „czarnego łabędzia”.

Jak na łańcuch dostaw IKEI wpłynęło wycofanie się z rynku rosyjskiego?

Grupa Ingka podjęła decyzję o zaprzestaniu działalności detalicznej w Rosji...

TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do materiałów
Zaloguj się

Przypisy