W branży odzieżowej duże znaczenie ma dobry pion magazynowy

SYSTEMY SKŁADOWANIA

– Utworzenie odrębnego podmiotu logistycznego to krok w kierunku skuteczniejszego zarządzania całym łańcuchem, ale również większe zacieśnienie współpracy na rynku logistycznym z operatorami – mówi Daniel Potoczniak, dyrektor logistyki e-commerce w LPP, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

LPP zarządza pięcioma polskimi markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm w branży odzieżowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jakie znaczenie w dystrybucji odzieży ma pion magazynowy? 
Bardzo duże. Tym bardziej, że dla branży odzieżowej charakterystyczny jest rozproszony łańcuch dostaw. W przypadku LPP obejmuje on blisko 40 krajów i to aż na trzech kontynentach – od dostawców z Azji, po salony zlokalizowane w centrum i na południu Europy czy nawet na Bliskim Wschodzie oraz klientów w ich domach w całej Europie. Sprawnie działająca logistyka jest zatem kluczowym czynnikiem dla skutecznego funkcjonowania takiego biznesu. W LPP zadanie to spełnia sieć nowoczesnych obiektów, składająca się z centrów dystrybucyjnych oraz Fulfillment Centers, które zaopatrują zarówno sklepy, jak i bezpośrednich klientów e-commerce’owych. Co więcej, operując w branży handlowej doświadczyliśmy już sytuacji, w której to logistyka warunkowała wielkość potencjału sprzedażowego. Wyraźnie pokazała to pandemia, gdy praktycznie cały handel odbywał się w kanale online. Wtedy w LPP na co dzień mieliśmy do czynienia z wielkościami, jakie do tamtej pory obserwowaliśmy wyłącznie w okresie Black Friday czy wyprzedaży. O tym, ile możemy sprzedać, decydowała właśnie wydajność infrastruktury logistycznej, która pozwalała obsłużyć gwałtownie rosnący wolumen zamówień internetowych. Ponieważ spółka już od dłuższego czasu rozwijała sieć logistyczną i inwestowała w cyfryzację, to przez lata stworzyła sprawni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy