Dołącz do czytelników
Brak wyników

Wydarzenia 1_11

Baza wiedzy | 7 czerwca 2021 | NR 1
0 44

Flota pod kontrolą po kliknięciu myszką

Przejrzystość floty wózków widłowych, jej wydajność, kontrola stanu faktycznego maszyn, realne zarządzanie terminami przeglądów, eksploatacji lub badań UDT — i to wszystko przez 24 godziny na dobę, z każdego miejsca na Ziemi? To możliwe dzięki nowoczesnemu narzędziu internetowemu od firmy STILL, wiodącego dostawcy inteligentnego sterowania logistyki wewnętrznej.
STILL Report, to specjalny internetowy serwis z indywidualnym dostępem do konta, dzięki któremu można zarządzać flotą logistyczną na terenie Europy z każdego miejsca na świecie.
Dzięki rozwiązaniom wprowadzonym do programu, mamy możliwość kontroli bardzo wielu informacji. Po zalogowaniu na stronę internetową widzimy podgląd naszej floty i jej dane, koszty i aktualny stan wykonania okresowych przeglądów wózków widłowych. W przypadku kiedy np. wynajmujemy wózek widłowy, w systemie znajdzie się wiadomość kiedy nasza dzierżawa się kończy.
System składa się z trzech poziomów: organizacji, analizy i optymalizacji. Każdy z nich jest wyposażony w doskonałe funkcje umożliwiające lepsze planowanie, realizację i kontrolę działań optymalizacyjnych. Program dostępny jest w trzech wersjach Essential, Classic oraz Pro.
Zalety STILL Report to wskaźniki zakładów w całej Europie, szybki przegląd floty, natychmiastowe sprawdzanie daty ważności badania UDT, elektroniczne kopie historii serwisowej i historii wózków (deklaracje zgodności, zestawienie wykonanych prac, protokoły naprawcze, UDT, protokoły serwisowe), szczegółowe koszty związane z obsługą danego klienta, bieżąca kontrola budżetu oraz określenie rozłożenia własnych kosztów. 

 

Części zamienne do wózków paletowych online

wózki  Jungheinrich uruchomił sklep internetowy części zamiennych do ręcznych wózków paletowych AM 22 i AM 2200. Można w nim kupić 27 podstawowych części zamiennych — od sworznia dyszla po agregat hydrauliczny. 
Części są wysyłane przesyłką kurierską. Można je również odebrać osobiście w wybranym oddziale Jungheinrich w Polsce.
Sklep internetowy oferuje 3 możliwości dokonania płatności: przelewem na konto, gotówką kurierowi przy dostawie przesyłki, gotówką przy odbiorze w oddziale. 

 

 


Pomysł stworzenia sklepu internetowego części zamiennych podsunęli nam sami klienci, którzy coraz chętniej dokonują zakupów przez internet. Kilka kliknięć myszką wystarczy, by zamówić oryginalne części zamienne bezpośrednio u producenta. 
Każde zamówienie — przed kompletacją części do wysyłki — jest weryfikowane przez pracowników Działu Serwisu Jungheinrich, którzy sprawdzają kompatybilność zamówionej części z modelem wózka klienta. Dodatkowa praca jest wprawdzie czasochłonna, ale pozwala firmie uniknąć zwrotów, kolejnych wysyłek czy reklamacji. Oprócz części zamiennych w sklepie online Jungheinrich można kupić wszystkie typy ręcznych wózków paletowych AM 22. 

 

Długoterminowo z Lemarpolem

kontrakt  Lemarpol-Wózki Widłowe sp. z o.o., rodzinna firma istniejąca na rynku od 1994 r., będąca importerem japońskich wózków widłowych takich marek, jak 
Toyota, Komatsu, Nissan, Mitsubishi, wprowadziła nową ofertę wynajmu długoterminowego. Pozwala on wyeliminować obciążenie finansowe związane z zakupem nowych urządzeń, jak również maksymalnie ogranicza wydatki na wydziały utrzymania ruchu. W zamian za ustaloną opłatę firma dostarcza sprzęt najwyższej jakości i zajmuje się obsługą w pełnym zakresie.

 


Nowością w ofercie jest też wynajem ruchomych podestów nożycowych i przegubowych, znajdujących szerokie zastosowanie w pracach wysokościowych takich branż, jak budownictwo, roboty drogowe, czyszczenie czy obsługa techniczna imprez. W małych i ciasnych pomieszczeniach z pewnością ułatwi pracę wersja compaktowa ze względu na małe gabaryty. Firma oferuje też usługi działu serwisu, zajmującego się obsługą techniczną urządzeń oraz ich przygotowaniem do obowiązkowej rejestracji w Urzędzie Dozoru Technicznego. 

 

NEUCA w Ołtarzewie

W dniu 31 stycznia w podwarszawskim Ołtarzewie nastąpiło uroczyste otwarcie nowoczesnego centrum logistycznego z branży farmaceutycznej Grupy NEUCA. 
Otwarty obiekt, o powierzchni 20 tys. m2, został zaprojektowany specjalnie na potrzeby NEUCA i zrealizowany w systemie BTS. To największy w pełni zautomatyzowany magazyn Grupy, który swoim zasięgiem obejmie apteki z 40% terytorium Polski. Magazyn wyposażony jest w najnowocześniejsze technologie wspierające logistykę, dzięki czemu jego wydajność wyniesie do 300 tys. linii produktów na dobę. Co istotne, jego konstrukcja umożliwia dalszą rozbudowę w przyszłości i zwiększenie wydajności o kolejne 100-150 tys. linii produktów na dobę. 
Uruchomienie magazynu to jeden z elementów strategii centralizacji logistyki Grupy. Zwiększeniu efektywności tego obszaru działalności towarzyszyć będzie zmniejszenie liczby magazynów (z 35 pod koniec 2009 r. do 12 w 2012 r.). Zmiany w logistyce przyniosą roczne oszczędności na poziomie 27,5 mln zł (od 2013 r.), z czego docelowo 9 mln zł dzięki uruchomieniu magazynu w Ołtarzewie. 

 

Neuca to grupa powiązanych ze sobą kapitałowo firm, oferujących szereg usług i produktów na rynku zdrowia w Polsce. Główne obszary działalności to hurtowa sprzedaż farmaceutyków do szpitali oraz do aptek, 
a także nowoczesny serwis logistyczny, usługi marketingowe i reklamowe dla rynku farmaceutycznego, własne programy partnerskie dla aptek niezależnych, usługi IT dla aptek, jak również własne produkty farmaceutyczne. W ramach grupy kapitałowej funkcjonuje kilkanaście spółek zależnych. Siedzibą centrali firmy jest Toruń. 
W dwóch programach partnerskich dla aptek (o nazwach „Świat Zdrowia” i „Apteki Dobrych Cen”) uczestniczy ponad 2,5 tysiąca placówek. Udział grupy w sprzedaży leków na koniec 2009 r. wynosił 31,3%. Neuca odnotowała 4,5 mld zł przychodów ze sprzedaży przez trzy kwartały 2010 r.
Dało to wzrost o 537 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2009. Zysk z działalności operacyjnej grupy w roku 2010 wyniósł 45 mln zł w okresie od 1 stycznia do 30 września 2010 r. Jest to mniej o 3 mln zł niż w tym samym okresie roku 2009.


W drugim kwartale 2011 r. Neuca planuje uruchomić trzeci magazyn centralny w Poznaniu i zreorganizować magazyny lokalne, czyli sprzedać część z nich i wypowiedzieć niektóre umowy najmu. Do końca roku zamkniętych zostanie w sumie 8 magazynów. Neuca ma teraz 29 magazynów o łącznej powierzchni 86,5 tys. m2. 

 

 

BCS Polska zacieśnia współpracę z Vocollect


kontrakt  Firma BCS Polska otrzymała status Total Solutions Provider od swojego partnera — firmy Vocollect, która jest producentem systemów głosowych, wspomagających funkcjonowanie rozwiązań Auto ID. 
Status Total Solutions Provider uprawnia jego właściciela do oferowania kompleksowych rozwiązań głosowych w oparciu o technologię Voice-Direct razem z własnym oprogramowaniem lub z integracją systemów głosowych do innych systemów magazynowych. 
— Posiadanie niniejszego statusu pozwala nam wykorzystywać rozwiązania Vocollect jako integralną część naszych autorskich systemów wdrażanych u klienta. Daje to nam pełną swobodę w implementacji, a klient otrzymuje kompletny i sprawdzony system. Ponadto status Total Solutions Provider traktujemy jako wyraz zaufania, którym obdarzył nas nasz partner, a także potwierdzenie niezbędnych kompetencji przy wdrażaniu i serwisowaniu systemów głosowych — stwierdził Łukasz Iwanczewski z BCS Polska. 
Systemy głosowe Vocollect to rozwiązania, w których wszelka wymiana danych pomiędzy systemem a operatorem odbywa się za pomocą komend głosowych bez konieczności wprowadzania danych za pomocą klawiatury lub czytnika i odczytywania poleceń 
z wyświetlacza terminala. 
— Spośród wielu zalet systemów głosowych wymienić wystarczy znaczną redukcję błędów podczas realizacji operacji magazynowych, zwiększenie produktywności, skrócenie czasu szkoleń pracowników, a także lepszą ergonomię i bezpieczeństwo pracy — zapewnia Jacek Liber, dyrektor Działu Badawczo-Rozwojowego w BCS Polska. 

 

Nowa hala produkcyjna Complex S.A.


Inwestycja  Giełdowa spółka Complex S.A., specjalizująca się w produkcji i dystrybucji łożysk i części maszyn, kupiła nową halę produkcyjną. Zakup nieruchomości pozwoli na rozwój działów produkcyjnych spółki, które uległy zniszczeniu podczas pożaru siedziby firmy w centrum Łodzi.
Na podstawie umowy zawartej z Freudenberg Politex, opiewającej na kwotę ponad 12 mln zł, firma Complex S.A. nabyła nieruchomości oraz urządzenia, które zlokalizowane są w centrum Łodzi. Budynek magazynowo-produkcyjny o powierzchni prawie 2 ha jest usytuowany na działce o wielkości 2,7 ha.
— W najbliższym czasie Spółka rozpocznie gruntowne prace modernizacyjne, ponieważ planujemy utworzyć w tym miejscu nowoczesny park przemysłowy. Remont nowych obiektów będzie kosztował 2-3 mln zł — mówi Radosław Łodziato, wiceprezes Complex S.A. 
Nowa hala produkcyjna posłuży jako siedziba Wydziału Produkcji i Działu Rozwoju Spółki Complex, które uległy zniszczeniu w czerwcowym pożarze. Na tym terenie znajdować się będzie także magazyn spółki zależnej Complex Automotive Bearings. Część powierzchni będzie przynosiła stały dochód dla Spółki z tytułu najmu. 

 

 

Zmiany kadrowe w FM Logistic


kadry  Yann Belgy, pełniący przez ostatnie 5 lat funkcję dyrektora generalnego FM Logistic w Polsce, z początkiem stycznia w ramach promocji wewnętrznej i rozwoju kariery, zdecydował się objąć stanowisko dyrektora ds. Ekspertyzy Procesu Transportowego i Zarządzania Łańcuchem Dostaw (SCM) na poziomie Grupy FM Logistic. Stanowisko dyrektora generalnego FM Logistic w Polsce objął natomiast Piotr Sukiennik, dotychczasowy dyrektor operacyjny na Polskę.
W nowym polu odpowiedzialności Yanna Belgy znajdować się będzie funkcjonalny nadzór nad dwoma kluczowymi działalnościami Grupy FM Logistic — transportem i zarządzaniem łańcuchem dostaw (SCM). 
Stanowisko dyrektora generalnego FM Logistic w Polsce zostało powierzone Piotrowi Sukiennikowi, który dotychczas pełnił funkcję dyrektora operacyjnego. Piotr Sukiennik zatrudniony jest w FM Logistic od prawie 15 lat. 

 

K-EX rozbudowuje magazyny


Inwestycja  Firma kurierska K-EX zmieniła siedziby trzech oddziałów terenowych — w Białymstoku, Płocku i Poznaniu. Nowe, większe magazyny z rampami transportowymi oraz duże place manewrowe zapewnią wyższą jakość usług. Większe powierzchnie magazynowe to znaczna poprawa wewnętrznej logistyki. 
— Nasza obecna siedziba dysponuje 514 m2 łącznej powierzchni magazynowej i biurowej, co pozwala na swobodne wydzielenie rejonów kurierskich oraz szybsze sortowanie przesyłek — mówi Paweł Golec, dyrektor Oddziału K-EX w Płocku. — Trzy rampy transportowe po obydwu stronach magazynu w znacznym stopniu przyspieszyły rozładunek i załadunek transportów liniowych oraz samochodów kurierskich. 
— Nowy magazyn z trzema bramami rozładunkowymi jest dwukrotnie większy niż poprzedni — mówi Marek Choiński, dyrektor Oddziału K-EX w Białymstoku. — Teraz do dyspozycji mamy 528 m2 powierzchni magazynowej i 70 m2 powierzchni biurowych. Większy jest również plac manewrowy dla samochodów dostawczych. 
Do nowej, większej i bardziej funkcjonalnej siedziby został przeniesiony również poznański oddział K-EX. — Dysponujemy teraz trzykrotnie większą powierzchnią. Nasz obecny magazyn zajmuje 1200 m2, a pomieszczenia biurowe 250 m2. Mamy większy teren manewrowy z sześcioma bramami wyjazdowymi — informuje Jacek Zbiciak, dyrektor Oddziału K-EX w Poznaniu. — Ta zmiana zdecydowanie polepszyła i usprawniła naszą pracę. K-EX to ogólnopolska firma kurierska, świadcząca usługi w zakresie przewozów ekspresowych i drobnicowych w standardzie 24 h. Posiada sieć 27 oddziałów lokalizowanych na terenie kraju. 

 

Międzynarodowy CeMAT 

TARGI  Kryzys kryzysem, ale targowe życie toczy się bez większych przeszkód. Jedna z największych wystaw branżowych, hanowerski CeMAT, zbliża się wielkimi krokami. 

 

Środki transportu, m.in. podnośniki i wózki widłowe, to integralna część hanowerskiej wystawy


CeMAT jest szlagierem nie tylko tegorocznej targowej wiosny, ale również całego roku. Ekspozycję zaplanowano na 2-6 maja. Ta jedna z największych na świecie wystaw branżowych jest organizowana raz na trzy lata. Jak zwykle prezentuje firmy sektora intralogistyki. Poprzednia edycja (2008 r.) zgromadziła 1,1 tys. firm z 35 krajów. Niemal połowa wystawców pochodziła spoza Niemiec; sporą grupę stanowili producenci i dystrybutorzy z Azji i obu Ameryk. Organizatorzy liczą, że z kolejną edycją będzie podobnie i że również liczba zwiedzających spoza Niemiec zwiększy się z dotychczasowych 40% nawet do 45-50%. 

 

Podpis

 

Dlaczego warto?


CeMAT przyciąga liderów branży logistycznej z wielu powodów. Przede wszystkim to właśnie tu promowane są wszelkie innowacje i pionierskie rozwiązania w przemyśle logistycznym. W jednym miejscu i czasie można porównać to, co proponują potentaci europejscy, co amerykańscy, zobaczyć, czym zaskakują liderzy z państw azjatyckich. Chodzi o aktualne tendencje, technologie, rozwiązania konstrukcyjne. Jest okazja spotkań z branżowymi decydentami najwyższych szczebli, wielu z nich uczestniczyć będzie nie tylko w zwiedzaniu targów, ale również w specjalistycznych warsztatach. Gospodarze CeMAT adresują tę wystawę do przedstawicieli wielu sektorów gospodarki, od hurtowników i sprzedawców poprzez przewoźników ładunków, przedstawicieli firm magazynujących produkty, poprzez dostawców usług transportowych, aż do operatorów portów czy lotnisk. Jak zwykle na wystawie znajdą coś dla siebie inwestorzy, chcący zbudować centra logistyczne, terminale, magazyny itp. Obecne będą firmy reprezentujące praktycznie wszystkie elementy łańcucha dostaw. 

Skąd i z czym?


Sektor logistyki wewnętrznej w samych Niemczech to kilka tysięcy firm. Na CeMAT 2011 przyjedzie wiele z nich, natomiast najwięcej zagranicznych gości przyjedzie z Austrii, Chin, Danii, Holandii, Indii, Szwajcarii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Włoch. CeMAT to tradycyjnie targi innowacji, wystawcy prezentują nowinki technologiczne m.in. z zakresu kompleksowej automatyzacji procesów pakowania i konfekcjonowania (wykorzystanie robotów przy pakowaniu, załadunku i rozładunku towarów, układaniu palet itp.). Podczas tegorocznej edycji ważne miejsce zajmą prezentacje dotyczące ochrony środowiska (alternatywne źródła zasilania)i tzw. efektywności energetycznej w sektorze transportowym i logistyce. Spora będzie również targowa oferta środków transportu wewnętrznego: dźwigów, podnośników, wózków widłowych i magazynowych. 

Nie tylko wystawa


Interesującym przedsięwzięciem towarzyszącym targom będzie Międzynarodowe Forum CeMAT (ICF), skupiające się na problemach globalnych w intralogistyce. Tematyka forum dotyczyć będzie przyszłych wyborów i działań związanych np. ze standaryzacją w logistyce, jak również wykorzystaniem nowoczesnych technologii w gospodarce magazynowej. Nie zabraknie zagadnień związanych z telematyką miejską, zaprezentowane zostaną rozwiązania wdrażane w poszczególnych krajach. Wśród imprez towarzyszących znajdzie się również prezentacja „Auto ID and Packaging Logistics”, traktująca głównie o zautomatyzowanych procesach identyfikacji w logistyce opakowań, m.in. w kontekście przejrzystości procesów i definiowania kosztów. Mowa będzie też o współczesnych metodach zabezpieczeń towarów do transportu. Specjalna konferencja dotyczyć będzie też aspektów środowiskowych we współczesnej logistyce. 

 

Magazynowa Budma

TARGI  Jak co roku, podczas styczniowych Międzynarodowych Targó...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy