Z informacji uzyskanych w Urzędzie Dozoru Technicznego wynika, że to próby maksymalnego skracania tras przejazdów, a tym samym poruszanie się w zbyt niewielkiej odległości od ramp, bram czy regałów, należą do najpoważniejszych powodów rosnącego zagrożenia wypadkowego. Spośród średnio ponad stu notowanych każdego roku w Polsce poważnych wypadków związanych z eksploatacją wózków i podnośników magazynowych, większość spowodowana jest błędami operatorów maszyn i pojazdów transportowych, głównie widlaków. Konsekwencjami tych błędów są zazwyczaj: przygniecenie, uderzenie wózkiem, utrata stateczności wózka i jego przewrócenie się, upadek ładunku (rezultat złego ułożenia ładunku lub przeładowania wózka). Pośrednio do powstawania wypadków przyczynia się: nieodpowiedni stan techniczny sprzętu i wynikające z tego awarie, zazwyczaj układu kierowniczego lub hamulcowego. Dochodzi do tego niedostosowanie prędkości maszyn i wózków do warunków, w których pracują. Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań, których zadaniem jest minimalizowanie zagrożenia wypadkowego.
![](http://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/origin/uploads/60d/2f8/60d2f8fd415b5688318113.jpg)
Środowisko i… wymogi formalne
Zwiększeniu bezpieczeństwa pracy wózków widłowych może sprzyjać np. tworzenie odrębnych stref, oddzielenie dróg transportowych, którymi poruszają się wózki, od pozostałych elementów infrastruktury magazynowej, w tym regałów. Chodzi zresztą nie tylko o miejsca, w których poruszają się wózki, ale te...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!