12% oszczędności

STRATEGIE MAGAZYNOWE

W ubiegłym roku firma Polbita – właściciel sieci drogerii NATURA – zmodyfikowała swoje rozwiązania logistyczne pod wpływem zmian rynkowych. W oparciu o ocenę poziomu i struktury kosztów funkcjonowania sieci dystrybucji podjęto w firmie decyzję o konieczności przeprowadzenia optymalizacji sieci z zastosowaniem technik obliczeniowych wykorzystujących silnik Solver Premium. Pozwoliło to zredukować koszty funkcjonowania sieci dystrybucji towarów, nie pogarszając pozostałych parametrów, takich jak czas realizacji dostawy. Osiągnięcie wyznaczonych wartości zostało zweryfikowane w oparciu o ocenę efektów po wdrożeniu.   

NATURA jest siecią drogerii działających na terenie całego kraju. Właścicielem sieci jest firma Polbita Sp. z o.o., która w 1997 r. uruchomiła pierwszą drogerię, a dziś ma ponad  250 takich obiektów. Po względem liczby drogerii NATURA jest drugą pod względem wielkości siecią drogerii w Polsce. Drogerie NATURA oferują klientom zarówno produkty kosmetyczne renomowanych marek światowych, jak i produkty własnych marek. Oferują również produkty chemii gospodarczej.
Decyzje handlowe i strategiczne związane z obecnością marki NATURA na rynku bezpośrednio wpływają na kształt rozwiązań logistycznych stosowanych w firmie Polbita Sp. z o.o. Jedną z takich decyzji jest lokalizacja drogerii. Wybór lokalizacji drogerii to złożony i wielowymiarowy proces biznesowy. Najogólniej ujmując, lokalizacje drogerii znajdują się wszędzie tam, gdzie są klienci. Zarówno w dużych...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy