Dołącz do czytelników
Brak wyników

14 pretendentów do tytułu IFOY

Baza wiedzy | 23 czerwca 2021 | NR 1
0 47

Jakość, technologia, wzornictwo, ergonomia, obsługa, bezpieczeństwo, ekonomiczność i wpływ na środowisko – to kluczowe kryteria oceny rozwiązań intralogistycznych brane pod uwagę przy wyborze zwycięzców konkursu o tytuł Międzynarodowy Wózek Widłowy Roku 2015 (IFOY 2015).

Rozwiązania takich marek, jak Clark, Jungheinrich, STILL, Toyota Material Handling i UniCarriers już w marcu br. zostaną poddane tygodniowym testom, które wyłonią tegorocznych zwycięzców w czterech kategoriach. – Tylko najlepsi z najlepszych dotarli do rundy finałowej – mówi Anita Würmser, przewodnicząca jury IFOY Award. Po ubiegłorocznych targach CeMAT, salonie intralogistycznych nowości, wybór nominowanych nie należał do najłatwiejszych. O nagrodę mogą się ubiegać wyłącznie nowatorskie rozwiązania, które pojawiły się na rynku najwcześniej w grudniu 2013 r.
Nominowani w kategorii Wózki widłowe z przeciwwagą
Trzy wózki widłowe będą walczyć o nagrodę w kategorii wózków z przeciwwagą do 3,5 tony. Pierwszym z nominowanych jest elektryczny EFG S30s o udźwigu 3 t od firmy Jungheinrich, drugim – elektryczny STILL RX 20 o udźwigu 1,6 tony, który stał się hitem sprzedażowym serii RX. Ostatni nominowany to model Tonero HST od Toyota Material Handling, wózek z napędem LPG wyposażony w przekładnię hydrostatyczną, udźwig od 2,5 do 3,5 tony. 
DFG 540s od Jungheinrich to pierwszy z czterech wózków nominowanych w kategorii wózków widłowych z przeciwwagą powyżej 3,5 tony. Wózek z napędem Diesla ma udźwig 4 t, a jego najważniejsze cechy wymienione przez jury to pięć programów pracy wózkiem, wydajny silnik wywodzący się z branży samochodowej, system dialogu z kierowcą i ergonomia. Parametrem wyróżniającym STILL RX 60-60/80 na tle innych wózków z napędem elektrycznym jest udźwig –
dopuszczalne obciążenie na poziomie 8 ton dorównuje osiągom wózków spalinowych, co daje ekologiczną i efektywną kosztowo alternatywę przedsiębiorstwom obsługującym ładunki o dużej masie. Jury podkreśliło jeszcze niezwykle mały promień skrętu, który wynosi 3 m.

 

Wózek elektryczny Jungheinrich EFG S30s (fot. IFOY)

 

RX 60-80 od STILL(fot. IFOY)

 

Tergo URS od  Unicarriers (fot. IFOY)


Do wyścigu o tytuł w tej kategorii udźwigu zakwalifikowały się aż dwa modele wózków od Toyota Material Handling: elektryczny Traigo 80 o udźwigu od 4 do 5 t i wózek Tonero o udźwigu od 3,5 do 8 t
napędzany silnikiem wysokoprężnym. Następca modelu 7FBMF40-50, Traigo 80, jest efektem rozszerzania linii produktów o wózki o większym udźwigu do intensywnych prac. Jury podkreśla jego efektywność energetyczną w połączeniu z dużą wydajnością unoszenia, opuszczania wideł i prędkości pracy. W przypadku Toyota Tonero uwagę zwrócił nowo opracowany silnik przemysłowy, który zapewnia mocne przyspieszenie i duże prędkości jazdy i podnoszenia z relatywnie niskim zużyciem paliwa.

Kategoria: Wózki magazynowe


Po raz pierwszy w historii konkursu IFOY testom zostanie poddany pojazd do transportu osób i towarów – CBX4 od firmy Clark. Pojazd elektryczny znajduje zastosowanie w pracy na dużych obszarach hal produkcyjnych. Konkuruje z nim elektryczny wózek BT Levio serii P. Mały promień skrętu i prędkość maksymalna 12,5 km/h powodują, że produkt świetnie sprawdza się w załadunku i rozładunku samochodów ciężarowych.
Akumula...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy